Seminář řečového jednání
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202SRJ | zápočet | 1 | 18 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 12 až 17 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Michal ČUNDERLE, Markéta POTUŽÁKOVÁ, Pavel ZAJÍČEK
Obsah
Komplementární teoretický předmět vůči prakticky koncipované výchově k řeči. Náhled do filosofie výchovy k řeči, tedy řeči (vč. řeči umělecky stylizované) jako komunikativního aktu, aktu jednajícího, sdělujícího a sdílejícího. Četba vybraných teoretických textů a analýza audio a videonahrávek.
Výsledky učení
Schopnost myslet o umělecky stylizované řeči (vč. přednesu) jako o komunikativním aktu. Schopnost analýzy řečové výpovědi.
Předpoklady a další požadavky
Předchozí nebo souběžná zkušenost s předmětem výchova k řeči, popř. alespoň zájem o řeč.
Literatura
ČUNDERLE, Michal. O řeči. 1. vyd. Praha: Brkola, 2012.
ČUNDERLE, Michal. Dialogy řeči. 1. vyd. Praha: Brkola, 2013.
FRYNTA, Emanuel. Eseje: tam Zastřená tvář poezie. 1. úplné vyd. Praha: Torst, 2013, str. 462-578.
SACKS, Oliver. Muž, který si pletl manželku s kloboukem. 2.vyd. Praha: dybbuk, 2008 (1. vyd. 1993). POTUŽÁKOVÁ, Markéta. Psáno ústy, čteno ušima: pokus o využití francouzské zkušenosti pro český přednes a jeho pedagogiku. 1. vyd. Praha: Brkola, 2013.
Hodnoticí metody a kritéria
Kolokvium. Reflexe vlastní zkušenosti. Reflexe spolužáků. Reflexe vyběrových nahrávek.
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- HATP - Autorská tvorba a psychosomatika (M.A.) (povinný předmět)