Dějiny scénografie 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203DSIA3 | zápočet | 6 | 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 123 až 153 hodin domácí příprava | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Semináře ke konkrétnímu zvolenému tématu magisterského projektu, vyhledávání a studium pramenného materiálu v archivech a muzejních sbírkách (zvláště Divadelní ústav, Divadelní odd. Národního muzea, Archiv Národního divadla, Divadelní odd. Moravského zemského muzea atd.). Semináře z teorie umění a teorie scénografie.
Během seminářů se studenti seznamují s poznatky a postoji významných teoretiků výtvarného umění a scénografie, aby na jejich základech byli schopni argumentovat a obhajovat postoje, směřující k pochopení filosofických základů zobrazovacích umění a scénografie. Četbou, studiem a prezentací na seminářích se učí verbálnímu obhájení scénografického projektu.
Výsledky učení
Po absolvování tohoto semestru jsou studenti schopni verbálně i písemně obhajovat magisterský projekt.
Předpoklady a další požadavky
Literatura
Literatura:
ARONSON, Arnold. Pohled do propasti: eseje o scénografii. Vyd. 1. Praha: Divadelní ústav, 2007.
CRAIG, Edward Gordon. O divadelním umění. Praha: Divadelní ústav, 2006.
FREJKA, Jiří a PETIŠKOVÁ, Ladislava, ed. Divadlo je vesmír. Praha: Divadelní ústav, 2004.
HILAR, Karel Hugo. O divadle. Praha: Divadelní ústav, 2002.
JINDRA, Vladimír: Scénografické principy. Část 1. Část 2., Praha: Divadelní ústav, 1984.
VACKOVÁ, Růžena. Výtvarný projev v dramatickém umění. Praha: Dr. Václav Tomsa, 1948.
ZICH, Otakar. Estetika dramatického umění: Teoretická dramaturgie. Praha: Melantrich, 1931.
Hodnoticí metody a kritéria
75% účast na seminářích, aktivní diskuse, samostatná tvorba závěrečné magisterské práce, zápočet.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje