Projekt filmové scénografie 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203PFS3 | zkouška | 3 | 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 48 až 63 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Radmila IBLOVÁ, Jindřich KOČÍ, Ondřej NEKVASIL
Obsah
Obsahem této semestrální práce je seznámit studenty s filmovým trikem a postprodukční úpravou filmového obrazu. Posluchač si ve spolupráci s pedagogem vybere určitou dekoraci ze svého semestrálního projektu, u které je potřeba použít filmový trik. Na základě konzultací s pedagogem, zpracovává návrh technického řešení této dekorace pomocí filmového triku. Jedná se tedy o seznámení studenta s filmovým trikem a s prací týmu, který na filmových tricích pracuje. Během seminářů jsou na příkladech rozebrány různé druhy filmových triků a to jak klasických, které vznikají během natáčení, tak digitálních, která vznikají až ve fázi postprodukce filmu.
Výsledky učení
Výsledkem práce je zvládnutí koncepčního návrhu řešení filmové dekorace pomocí filmového triku, doplněný v některých případech o storyboard vybrané scény.
Předpoklady a další požadavky
Literatura
Literatura:
ACKLAND-SNOW, Terry. LAYBOURN, Wendy. The Art of Illusion, Production design for Film and Television. Ramsbury: The Crowood Press, 2018. ISBN 978-1785003431.
BARNWELL, John. Production Design for Screen: Visual Storytelling in Film and Television. London: Bloomsbury Publishing Plc., 2017. ISBN 978-1472580672.
COTTA VAZ, Mark. BARRON, Craig. The Invisible Art: The Legends of Movie Matte Painting. San Francisco: Chronicle Books, 2002.ISBN 978-0811831369.
GLEBAS, Francis. Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation. Burlington, Oxford: Elsevier, 2009. ISBN 978-0-240-81706-8.
HALLIGAN, Fionnuala. The Art of Movie Storyboards: Visualising the Action of the World's Greatest Films. London: Thames and Hudson, 2013. ISBN 978-1781571057.
SHORTER, Georgina. Designing for the screen: Production Design and Art Direction explained. Ramsbury: The Crowood Press, 2012. ISBN 978-1847973849.
Hodnoticí metody a kritéria
Posluchač zpracovává semestrální práci, kterou dostává zadanou pedagogem na začátku semestru. Pedagog zároveň stanovuje i minimální rozsah práce pro semestrální prezentaci. Během ní nejprve student seznámí komisi se svým projektem a pak v detailech popíše jednotlivé koncepční návrhy a odpovídá na dotazy hodnotící komise. V celkovém hodnocení komise bere ohled na celkovou koncepci řešení a jeho technické zpracování.
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 15:00–18:00 | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scénografie - Filmová scénografie (M.A.) (povinný předmět hlavní)