Scénografie 6
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203SCH6 | zkouška | 4 | 6 hodiny výuky týdně (45 minut), 37 až 57 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
- Aplikace scénografie v nedivadelním prostoru, výstavy, hudební show, sitespecific, nový cirkus, interpretovaná poezie, performance atd.
- Eventuální revize bakalářského projektu.
Výsledky učení
- Cílem studia je zvládnutí scénografické tvorby jako autorské součásti divadelní inscenace.
- Rozvíjení vlastní kreativity.
- Zkoumání interpretačních možností scénografie.
- Hledání možných aplikací a modifikací scénografie.
Předpoklady a další požadavky
- Talentové předpoklady.
- Dobrá orientace v dějinách kultury a divadla.
- Schopnost koncepčního uvažování.
- Kreativita.
Literatura
D. Bablet: Scénícká revoluce 20. st.
K. Braun: Divadelní prostor
P. Brook: Prázdný prostor
P. Brook: Pohyblivý bod
F. Groh: Řecké divadlo
V. Hofman: 30 let práce v divadle pro české jeviště
J. Honzl: Sláva a bída divadel
V. Jindra: Scénografické principy
J. Pokorný: Složky divadelní
P. Pörtner: Experimentální divadlo
V. Ptáčková: Česká scénografie 20. st.
V. Ptáčková: Zrcadlo světového divadla
J. Svoboda: Magie divadelního prostoru
Vitruvius: Antické divadlo
O. Zich: Estetika dramatického umění
Časopisy - Interscéna, Scénografie (DÚ), Acta scaenografie 1937-1950
Studie J. Frejky, E. F. Buriana, J. Honzla
Hodnoticí metody a kritéria
- Kredity jsou uděleny na základě klauzurní práce a vypracování a obhajobě bakalářské práce.
- Během semestru je vyžadována samostatná práce v ateliérech a minimálně 80% účast na konzultacích (seminářích).
Poznámka
Inspirační zdroje: Dog Troep, Teatro Liberto di Roma, Bread and Puppet Theatre.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje