Úvod do filmové scénografie 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203UFEA1 | zápočet | 2 | 24 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cílem tohoto přednáškového cyklu je seznámení studentů scénografie DAMU a dále studentů oborů kamery, režie a produkce FAMU s filmovou scénografií a profesí filmového scénografa. První přednášky jsou věnovány historii filmové scénografie a technickému vývoji tohoto oboru. Dále se přednášející věnují složení štábu filmového scénografa a jeho pracovní náplní během příprav a natáčení filmu. Následují přednášky věnované typologií filmových dekorací a odlišnými nároky na jejich realizaci jak z hlediska výtvarného, tak technického. Minimálně dvě přednášky jsou věnovány stručnému přehledu vývoje architektury a hmotné kultury a vlivu těchto oborů na práci filmového scénografa. Přednášející seznámí posluchače s tím, jak jednotlivé výtvarné a technické profese ve filmovém štábu na sebe navazují a jak se jejich práce vzájemně ovlivňuje. Jedna z přednášek je věnovaná speciálním efektům ve filmu a spolupráci mezi filmovým scénografem a supervizorem speciálních efektů a následně se supervizorem vizuálním efektů. Každá přednáška je doplněna nejen fotografiemi scénografických realizací, ale i ukázkami z filmů českých a světových filmových tvůrců.
Výsledky učení
Cílem tohoto přednáškového cyklu je seznámení studentů scénografie DAMU a dále studentů oborů kamery, režie a produkce FAMU s filmovou scénografií a profesí filmového scénografa. První přednášky jsou věnovány historii filmové scénografie a technickému vývoji tohoto oboru. Dále se přednášející věnují složení štábu filmového scénografa a jeho pracovní náplní během příprav a natáčení filmu.
Předpoklady a další požadavky
Žádné.
Literatura
ACKLAND-SNOW, Terry. LAYBOURN, Wendy. The Art of Illusion, Production design for Film and Television. Ramsbury: The Crowood Press, 2018. ISBN 978-1785003431.
BARNWELL, John. Production Design for Screen: Visual Storytelling in Film and Television. London: Bloomsbury Publishing Plc., 2017. ISBN 978-1472580672.
LoBRUTTO, Vincent. The Filmmaker's Guide to Production Design.New York: Allworth Press, 2002. ISBN 978-1581152241.
MARNER, Terence St. John. STRINGER, Michael. Film design. London, New York: The Tantivy Press, A.S. Barnes, 1974.
PRESTON, Ward. What an Art Director Does: An Introduction to Motion Picture Production Design. Los Angeles: Silman-James Press, 1994. ISBN 9781879505186.
RIZZO, Michael. The Art Direction Handbook For Film. Waltham: Focal Press, 2005. iSBN 978-0240806808.
SHORTER, Georgina. Designing for the screen: Production Design and Art Direction explained. Ramsbury: The Crowood Press, 2012. ISBN 978-1847973849.
Hodnoticí metody a kritéria
Posluchač musí absolvovat alespoň předepsaný minimální počet přednášek, pro udělení zápočtu.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje