Laboratoř 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204ALLA4 | zápočet | 2 | 6 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 6 hodiny DÍLEN za celý semestr (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Jedná se o společný předmět pro studenty prvního a druhého ročníku. Každý student druhého ročníku připraví 3-hodinovou laboratoř (workshop, trénink nebo jinou pracovní aktivitu) pro svoje spolužáky. Laboratoř 2 se skládá ze dvou úvodních setkání, během kterých studenti formou společné diskuze a konzultací identifikují vlastní strategii v přípravě laboratoře a začnou koncipovat půldenní intervenci. Posléze proběhne intenzivní pracovní blok, během kterého se studenti vystřídají ve vedení laboratoře.
Jednotlivé laboratoře jsou zaměřeny na sdílení vlastních pracovních postupů: nejde tedy o laboratoř ke konkrétnímu projektu, ale o sdílení obecnějších osobních „know-how“ a přístupu k práci. Aktivní účastí na těchto laboratořích se studenti prvního ročníku seznamují se zaměřením svých kolegů, a tedy i s různými přístupy k jevištní praxi. Reflektují strukturu i témata jednotlivých laboratoří, a dostávají tak možnost se částečně podílet na skladbě studijního plánu.
Dokumentace výstupů z laboratoře (video, zvuk, text) bude umístěna na internetové stránky a veřejně přístupná studentům divadelních oborů a divadelním profesionálům. Dalším cílem tohoto předmětu je také podpořit sdílení pracovních postupů mezi divadelními umělci.
Sdílený poznámkový blok všech studentů je dostupný na https://laborator.hotglue.me/.
Výsledky učení
Absolvent:
- díky zkušenosti s vedením laboratoře dokáže samostatně strukturovat jednorázovou pracovní dílnu,
- umí předat zkušenosti z vlastní praxe kolegům,
- dokáže reflektovat a sdílet vlastní pracovní proces i mimo akademickou půdu.
Předpoklady a další požadavky
Úspěšné absolvování předmětu Laboratoř 1.
Literatura
BOGART, Anne. A director prepares: Seven essays on art and theatre. 1st published. London: Routledge, 2001. 155 s. ISBN 0-415-23832-3.
HAVELKA, Jiří. Zmrazit čerstvé ovoce: útržky úvah o divadelní zkoušce. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2012. 185 s. ISBN 978-80-7331-222-0.
MITCHELL, Katie. Umění a řemeslo režiséra. Vydání první. V Brně: Janáčkova akademie múzických umění, 2015. 327 s. ISBN 978-80-7460-084-5.
ROSTAIN, Michel. Deník zkoušek Tragédie Carmen Petera Brooka. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. 128 s. ISBN 978-80-7331-275-6.
Everybodys toolbox [online]. Dostupné z: http://everybodystoolbox.net
L’Atelier des chercheurs [online]. Dostupné z:https://www.latelier-des-chercheurs.fr/outils/les-cahiers-du-studio
Další literatura v návaznosti na zaměření studenta.
Hodnoticí metody a kritéria
Příprava laboratoře a aktivní účast (minimálně 75%).
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 09:00–12:00 | Linda DUŠKOVÁ | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Alternativní a loutkové divadlo (M.A.) (povinný předmět)