Volba předlohy pro dramatickou výchovu a dětské divadlo 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
205XVPD2 zkouška 3 10 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 68 až 83 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Volitelný seminář je zaměřený na kritéria volby literárních předloh, event. volně formulovaných témat pro různé formy dramatické výchovy a různé věkové stupně, na jejich rozbor z hlediska využitelnosti v DV. Seminář umožňuje prodiskutování konkrétních děl, autorů nebo žánrů podle volby posluchačů, jejich potřeb a zaměření.

  1. Přehled po vybrané oblasti literatury.
  2. Kritéria výběru literárních předloh pro DV.
  3. Posouzení vybraných literárních děl.

Výsledky učení

Rozšířit znalosti literatury pro daný věkový stupeň a a formu dramatické výchovy, vzájemně se seznámit s různými typy předloh. Pojmenovat a zformulovat kritéria výběr i důležité prvky rozboru textu z hlediska využití v DV.

Předpoklady a další požadavky

Literatura

BETTELHEIM, Bruno. Za tajemstvím pohádek: Proč a jak je číst v dnešní době. Přel. Lucie Lucká. Praha: Nakladatelství LN, 2000. 344 s. Přel. z: The Uses of Enchantment. The Meaning and Importance of Fairy Tales. ISBN 80-7106-290-1.

HOŘÍNEK, Zdeněk. Divadlo a drama. Amatérská scéna. 1978, roč. XV, č. 1-12.

MACHKOVÁ, Eva. Volba literární předlohy pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha : Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2000. 126 s. ISBN 80-85883-54-6.

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě:

Podmínkou absolování předmětu je kvalitní zpracování zvolené oblasti literárních předloh, aktivní účast v diskusí, studium odborné literatury, event. publikace své práce.

Poznámka

Pro studenty 3. ročníku nebo 4. ročníku.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů