Kulturní diplomacie 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206EKD1 | zápočet | 2 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
- Vymezení pojmu kulturní diplomacie, definice poslání a nástrojů kulturní zahraniční politiky a komunikace.
- Národní identita, národní image, stereotypy, role kultury, propaganda, stručný náhled do historického vývoje kulturní a veřejné diplomacie.
- Zájmové a cílové skupiny kulturní diplomacie.
- Host.
- Hlavní nástroje a zdroje kulturní diplomacie.
- Branding, marketing v kulturní diplomacii.
- Projektový management a komunikace v kulturní diplomacii: case studies.
- Svět jako trh příležitostí pro kulturní diplomacii, mezinárodní akce.
- Moderní zahraniční praxe, národní kulturní kampaně a platformy, prováděcí struktura, realizační proces.
- Host.
- Česká centra - poslání, struktura a možnosti spolupráce.
- Host.
- Prezentace a vyhodnocení týmových prací, plánování mezinárodní aktivity v rámci kulturně-diplomatické kampaně.
Výsledky učení
Cíle předmětu:
- Seznámit posluchače s posláním a nástroji kulturní a veřejné diplomacie v mezinárodním a českém kontextu s důrazem na moderní praxi, vč. vývoje moderní formy kulturní diplomacie.
- Přiblížit posluchačům detailní institucionální strukturu, cílové a zájmové skupiny kulturní diplomacie v České republice a zahraničí a relevantní partnery a příležitosti pro kulturní manažery.
- Představí posluchačům příklady, metody a možnosti sledování efektivity kampaní kulturní diplomacie.
- Formou diskuse s hosty, manažery významných mezinárodních kulturních událostí konajících se v České republice, identifikovat a analyzovat rozsah využití potenciálu a podíl kulturně-diplomatické kampaně na úspěchu projektu.
Výstupy z učení:
- Schopnost identifikovat a analyzovat zaměření a cíle kampaně kulturní diplomacie v kulturně-manažerské praxi.
- Schopnost oslovení relevantních partnerů a napojení na relevantní zdroje v oblasti kulturní diplomacie.
- Schopnost strategického, komplexního plánování projektu k uvedení v rámci kulturně-diplomatické kampaně.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Povinná literatura:
- Melissen, Jan; Lee Donna; Sharp, Paul. The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations (Studies in Diplomacy). New York: Palgrave Macmillan, 2007
- SNOW, Nancy; TAYLOR, M. Philip. Routledge Handbook of Public Diplomacy. New York: Routledge, 2009
Další literatura:
- Anholt, Simon. Brand New Justice: The Upside of Global Branding. Oxford: Elsevier, 2003
- Bound, Kirsten. BRIGGS, Rachel. Holden, John. JONES, Samuel. Cultural Diplomacy. Londýn: DEMOS, 2007
- COPELAND, Daryl. Guerilla Diplomacy, Rethinking International Relations. USA: Rienner, 2009
- Dinnie, Keith. Nation Branding: Concepts, Issues, Practice. Oxford: Butterworth Heinemann, 2007
- Fisher, Ali; Brockerhoff, Aurelie. Options for influence, Global campaigns of peruasion
- in the new worlds of public diplomacy. Londýn: British Council, Counterpoint, 2007
- Leonard, Mark. Britain TM. Londýn: Demos, 1997
- Leonard, Mark; Small, Andrew; Rose, Martin. British Public Diplomacy in the Age of Schisms.Londýn: Foreign Policy Centre, Counterpoint, 2005
- Leonard, Mark; Stead, Catherine; Smewing, Conrad. Public Diplomacy. Londýn: Foreign Policy Centre, 2002
- Nye, Joseph. Soft power, The Means To Success In World Politics. New York: Public Affairs, 2004
- Peterková, Jana, Veřejná diplomacie. Plzeň, Aleš Čeněk, 2008
Hodnoticí metody a kritéria
Nejsou.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje