Producentský seminář 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206EPN3 | zápočet | 3 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Výuka probíhá metodou získávání znalostí a zkušeností skrze osobní setkání s konkrétními osobnostmi, které mohou posluchačům posloužit jako vzory a inspirovat je v jejich vlastní budoucí práci. Předpokladem je aktivní participace studenta.
Každý semestrální blok seminářů je věnován jednomu tématu. K tomuto tématu jsou zvány celkem 4 producentské osobnosti, které jsou hosty tohoto semináře. Součástí jsou kromě výkladu hosta také ukázky jeho práce, archivní materiály, video a audio záznamy, fotografie apod. Důraz je kladen na široké spektrum umělecké práce a prezentaci různorodých přístupů, jak lze tvořit v uměleckém provozu. Semináře jsou doplněné prezentacemi studentů na předem zadaná témata k danému tématickému bloku.
Cíle studia:
- Seznámit studenty s nejvýraznějšími současnými českými producentskými osobnostmi a osobnostmi kulturního managementu, které dokázaly výrazně ovlivnit vývoj a chápání managementu kulturních projektů v českém měřítku.
- Představit vybrané současné zahraniční osobnosti kulturního managementu.
- Rozšířit povědomí o nezastupitelné úloze osobností producentů pro vznik a existenci uměleckých projektů.
Výsledky učení
- Student získá potřebné znalosti z oblasti aktuálních tendencí v českém a světovém divadle, performing arts a kultuře obecně;
- student získá dovednost analyzovat prostředí živého umění v Česku i v zahraničí a aplikovat znalosti do své producentské praxe;
- student je v rámci tohoto předmětu připravován na výkon práce producenta (příp. ředitele umělecké organizace nebo festivalu), tj. osoby zodpovědné za koncepční přípravu obsahové náplně a programové skladby akce, spoluzodpovědné za sestavení uměleckého týmu, obsazení a umělecký výsledek projektu.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
Literatura
Cihlář, O., Jordan H.: Orbis cirkus, NAMU, Praha 2014
Cikánek, M., Žáková, E., Lehečková, E., Jaurová, Z., Bednář, P.: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku II, Institut umění - Divadelní ústav, Praha, 2013
Dvořák, J., Kreativní management pro divadla, aneb, O divadle jinak: Kapitoly k tématu realizace divadla. Praha: Pražská scéna, 2004
Chládková, B. Divadelní systémy v Evropě. Praha: Divadelní ústav, 2001
Ljubková M. a kol.: Šťastná generace. Režiséři z alterny., Pražská scéna, 2014
Nekolný B.: Studiové divadlo a jeho české cesty. Praha: Scéna, 1991
Smolíková M. ed., Management umění. Praha: ProCulture, 2008
Šesták J.: Divadlo - kultura - podmínky (Osobní zkušenost), Edice disk, KANT, 2012
Václavová, D., Žižka, T.: Site Specific, Pražská scéna, Praha 2008
a další dle zaměření konkrétní osobnosti - hosta.
Hodnoticí metody a kritéria
Je vyžadována povinná účast na 75 % seminářů, aktivní účast v diskusích a jedna zhruba 20minutová prezentace před ostatními studenty na předem zadané téma. Studium je v zimním semestru zakončeno zápočtem.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje