Základy managementu a marketingu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206ZMG1 | zkouška | 1 | 1 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 7 až 12 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Na začátku semestru studenti obdrží seznam 170 odborných pojmů (ke stažení na sladecek.webnode.cz), jejichž osvojení a pochopení bude v závěru semestru zhodnoceno zkouškovým písemným testem.
Všechny odborné termíny studentům vyložím a vysvětlím ve výuce. Odborné termíny(170 povinných pojmů) budou vyloženy v 17 výukových blocích.
Při výkladu i zkoušení budu dávat zvláštní důraz na oblast marketingu.
Rámcový popis jednotlivých bloků (terminologie):
- Obecný management.
- Time management.
- Management osobního rozvoje.
- Komunikační management.
- Práce ve skupině a v týmu.
- Konflikt.
- Moc, vliv, autorita.
- Organizační struktura a kultura.
- Personalistika a Řízení lidských zdrojů.
- Marketing.
- Strategické řízení.
- Finanční řízení.
- Řízení výroby.
- Řízení kvality.
- Projektové řízení.
- Organizační učení a řízení znalostí.
- Hospodářská etika.
Výsledky učení
Cílem interaktivní přednášky je důkladně seznámit studenty s nejdůležitějšími pojmy a odbornými termíny managementu a marketingu. Odborné pojmosloví je pro studenta vstupem do každého specializovaného oboru lidské činnosti. Teprve po zvládnutí odborné terminologie student získává základní znalosti, jež mu umožňují další bezpečný pohyb v oboru.
- Student bude po zvládnutí odborné terminologie schopen analyzovat problém.
- Student zvládne po získání základních znalostí managementu a marketingu vyhodnotit danou situaci v praxi.
- Student bude schopen znalosti promítnout do dovedností a aplikovat je v praxi.
Předpoklady a další požadavky
Žádné.
Literatura
Povinná literatura:
- DRUCKER, P. F. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Překlad Pavel Medek. 2. vydání. Praha: Management Press, 2016. 300 stran. Knihovna světového managementu; sv. 3. ISBN 978-80-7261-397-7
- VEBER, J. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2009. 734 s. ISBN 978-80-7261-200-0
- KOTLER, P. a KELLER, K. L. Marketing management. Překlad Tomáš Juppa a Martin Machek. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5
Doporučená literatura:
- MAGRETTA, J. Co je to management: jaká je jeho úloha a proč je věcí každého z nás. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2004. 206 s. ISBN 80-7261-106-2
- CRAINER, S. Moderní management: základní myšlenkové směry. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000. 250 s. ISBN 80-7261-019-8
- DĚDINA, J. a ODCHÁZEL, J. Management a moderní organizování firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 324 s. Expert. ISBN 978-80-247-2149-1
Hodnoticí metody a kritéria
Studijní výsledky jsou ověřovány prostřednictvím znalostního testu.
Webová stránka předmětu
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 16:15–17:45 | Petr SLÁDEČEK | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce (B.A.) (povinný předmět)
- Produkce (B.A.) (povinný předmět)