Žánr a hra: o žánru ve videohrách
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
300MOZVV | zápočet | 1 | 30 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 3 až 8 hodin domácí příprava | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Studenti se na workshopu seznámí s tématikou videoherního žánru a se současným pohledem vybraných videoherních vývojářů na toto téma. Proč je žánr ve videohrách jiný než ve filmu? Co to vlastně znamená? Co vše utváří hráčský zážitek a jak k tomu přistupují samotní tvůrci při své práci? A jak to celé vnímá hráč? Na vybraných příkladech si v diskusi probereme, co vše je vlastně komponentem videoherního vyprávění, jak toto vyprávění využívá filmové ale také výsostně herní prostředky a jak s něčím takovým můžou tvůrci, začínající i zavedení, pracovat do budoucna.
Workshop se koná dne 11.11. 2022.
Start: 9:30
Rozsah: půl den (4 hodiny)
Učebna: U2
Místo: Filmová a televizní fakulta Akademie múzických umění, Smetanovo nábř. 2, 116 65 Praha 1, Česká republika
Přednášející: Tereza Roller
Workshop bude v AJ.
Výsledky učení
Cílem je, aby studenti porozuměli základním rozdílům mezi žánrem filmovým a žánrem videoherním, prozkoumali styčné body obou médií v tomto směru a zároveň aby poznali místa, kde se obě média v tomto směru rozcházejí.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
ALTMAN, Rick. A Semantic/Syntactic Approach to Film Genre. Cinema Journal.
1984, 3(23), 6-18. Dostupné z: doi:http://links.jstor.org/sici?sici=0009-
7101%28198421%2923%3A3%3C6%3AASATFG%3E2.0.CO%3B2-O
BATEMAN, Chris, ed. Game writing: Narrative Skills for Videogames. 2. New York,
NY: Bloomsbury Publishing, 2021. ISBN 978-1-5013-4896-9.
HOCKING, Clint. Ludonarrative Dissonance in Bioshock: The problem of what the
game is about. Click nothing: design from a long time ago [online]. 2007,3 [cit.
2021-01-28]. Dostupné z:
https://clicknothing.typepad.com/click_nothing/2007/10/ludonarrative-d.html
SERAPHINE, Fréderic. Ludonarrative Dissonance: Is Storytelling About Reaching
Harmony? In: Frederic Seraphine [online]. 2016 [cit. 2020-07-04]. Dostupné z:
http://www.fredericseraphine.com/index.php/2016/09/02/ludonarrative-
dissonance-is-storytelling-about-reaching-harmony/
SCHREIER, Jason. Blood, sweat and pixels: the triumphant, turbulent stories behind
how video games are made. 1. New York, NY: HarperCollins Publishers, 2017. ISBN
9780062651235.
TRINGHAM, Neal Roger. Science fiction video games. Boca Raton, FL: CRC Press,
Taylor & Francis, 2015. ISBN 978-1-4822-0388-2.
YIN-POOLE, Wesley. It turns out 9 out of 10 Mass Effect players were Paragon
[online]. In:. [cit. 2021-01-28]. Dostupné z:
https://www.eurogamer.net/articles/2020-02-22-it-turns-out-9-out-of-10-mass-
effect-players-were-paragon
Hodnoticí metody a kritéria
Zamyšlení se nad tématem a vlastní analýza zvoleného herního titulu – 2 normostrany
Z – Zápočet
Poznámka
Přihlašování se uzavírá den předem.
Kontaktní osoba: Tereza Roller, e-mail: doskov01@st.amu.cz.
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
11.11.2022 | 09:30–13:30 | Andrej Sýkora | Učebna 2 (FAMU) Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-2ročník (volitelný předmět)
- Režie - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Režie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Filmová režie - magistr (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr-1920_1ročník (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr_2022 (volitelný předmět)
- Cinematography_1920 (volitelný předmět)
- Cinematography_3_2021 (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_1920_2ročník (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Produkce - Bakalářské studium (volitelný předmět)
- Produkce - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Produkce - Magisterské studium (volitelný předmět)
- Produkce - magisterské studium (volitelný předmět)
- Montage_2020 (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Fotografie EN - bakalář-1920 (volitelný předmět)
- Fotografie EN - bakalář - 2022 (volitelný předmět)
- Fotografie EN - magistr-1920 (volitelný předmět)
- Fotografie EN - magistr - 2022 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Cinema and Digital Media - Directing_1920 (volitelný předmět)
- Cinema and Digital Media - Directing 2020 (volitelný předmět)
- Herní design - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Výzkum a teorie audiovize 2021 (volitelný předmět)
- Výzkum a teorie audiovize 2023 (volitelný předmět)