Unreal Engine využit ve filmové produkci i distribuci. Metaverse ve filmu.
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
300MUE | zápočet | 1 | 4 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 22 až 27 hodin domácí příprava | anglicky, česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Unreal engine a jeho využití k natáčení filmu noir a zároveň k tvorbě metaverse prostředí, které můžou diváci navštívit na webu. Promítání celého filmu THE FLINCH, interview s americkým režisérem Cameron Van Hoy a ukázka 3d prostředí jeho filmového světa. Přednáška vysvětlí pojem metaverse a nové možnosti financování a distribuce filmů pomocí NFT. Praktická ukázka filmového projekt THE FLINCH, natočeného pomocí UNREAL ENGINE, rozhovor s americkým autorem o tom, jak využil nové technologie. https://www.flinchthemovie.com Přednáší Kristina Weiserová
Cameron Van Hoy , https://www.imdb.com/name/nm0887226 , autor filmu FLINCH - https://www.csfd.cz/film/968166flinch/prehled/ , https://www.flinchthemovie.com , na tvorbě režiséra si ukážeme, jakým způsobem začlenil metaverse do svého filmového projektu, a jak využil nové možnosti digitální distribuce. Studenti během přednášky uvidí film Flinch a pak se během besedy projdeme 3d modelem placu https://www.flinchthemovie.com/visittheset .
Výsledky učení
Cílem kurzu je seznámení se s tvorbou režiséra a nejnovější tvorby filmů a distribuce v metaversu
Předpoklady a další požadavky
žádné
Literatura
Hacki C., Lueth D., Bartolo T.: „NAVIGATING THE METAVERSE: A GUIDE TO LIMITLESS POSSIBILITIES IN A WEB 3.0 WORLD“, 2022, John Willey & Sons publishing, ISBN 1119898994, 9781119898993, 272 pages;
Griffin C., Terry Q.H., Keeney S., „THE METAVERSE HANDBOOK: INNOVATING FOR THE INTERNET´S NEXT TECTONIC SHIFT“, 2022, John Willey & Sons publishing, ISBN 111989252X, 9781119892526, 192 pages
Griffin C. „METAVERSE: 7 BOOK IN 1 - THE VISIONARY GUIDE FOR BEGGINERS TO DISCOVER AND INVEST IN VIRTUAL LANDS, BLOCKCHAIN GAMING, DIGITAL ART OF NFTS AND THE FASCINATING TECHNOLOGIES OF VR, AR and AI“, 2022, Clark Griffin Publishing, 264 pages
Hodnoticí metody a kritéria
Pro splnění předmětu je nutná účast na projekci, přednášce, a krátká reflexe přednášky
Poznámka
Kristina Weiserova aka 113kw – audiovizuální a 3d artist, filmař, metaverse architekt, eventový manager, novinářka, studovala Univerzitu Palackého – film & divadelní historii, https://www.imdb.com/name/nm6663704
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
05.05.2023 | 10:00–13:00 | Učebna 1 (FAMU) Lažanský palác |
Vyučující: Kristina Weiserová a host Cameron Van Hoy | přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-2ročník (volitelný předmět)
- Režie - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Režie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Filmová režie - magistr (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr-1920_1ročník (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr_2022 (volitelný předmět)
- Cinematography_1920 (volitelný předmět)
- Cinematography_3_2021 (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_1920_2ročník (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Produkce - Bakalářské studium (volitelný předmět)
- Produkce - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Produkce - Magisterské studium (volitelný předmět)
- Produkce - magisterské studium (volitelný předmět)
- Montage_2020 (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Fotografie EN - bakalář-1920 (volitelný předmět)
- Fotografie EN - bakalář - 2022 (volitelný předmět)
- Fotografie EN - magistr-1920 (volitelný předmět)
- Fotografie EN - magistr - 2022 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Cinema and Digital Media - Directing_1920 (volitelný předmět)
- Cinema and Digital Media - Directing 2020 (volitelný předmět)
- Herní design - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Výzkum a teorie audiovize 2021 (volitelný předmět)
- Výzkum a teorie audiovize 2023 (volitelný předmět)