Základy režie s Olmem Omerzu
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
301MZR | zápočet | 3 | 40 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 45 až 60 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Začali bychom u základů – záběrování, osa, storyboard, pohyb kamery. Chci se co nejvíce věnovat mizanscéně, která určuje názor a vyznění daného obrazu. Chci používat ukázky ze svých filmů – především ukázky z hrubého materiálu, který mám k dispozici a studentům co nejvíc přiblížit samotný proces a nechat je nahlédnout do problémů, kterými jsme se v konkrétních filmech zabývali. Věřím, že si na problémech a chybách člověk nejvíc uvědomí složitost a podstatu práce.
Jeden den bych věnoval „case study“ svého krátkého filmu Poslední den patriarchátu. Zdá se mi výhodné, že scénář krátkého filmu nemá mnoho stran, tak bych dal studentům přečíst první a poslední verzi, které se od sebe hodně liší. Sám často spolupracuji se scenáristy, jak na svých námětech a scénářích, tak na jejich. A přijde mi důležité věnovat se vztahu režisér – scenárista.
Chtěl bych jim přiblížit, jak přistupuji ke scénáři, jak vypadá příprava na realizaci filmu. Jak vztahově fungují tandemy režisér – scenárista.Další den bych se posunul k realizaci filmu, štábu, organizaci samotného natáčení. Malýštáb nezávislého filmu versus profesionální natáčení. Role režiséra... opět bych to vzal přes konkrétní problémy a ukázky ze svých filmů. A co se děje, když natáčení filmu skončí, střižna, postprodukce, festivalové strategie... Role vztahu režisér – producent.
Práce s hercem a naturščikem. Ve fázi příprav na natáčení, herecké zkoušky, různé metody práce s hercem a nehercem... improvizace versus důsledné dodržovaní psaných replik. Tady bych opět využil svého hrubého materiálu, na kterém můžeme sledovat modelování hereckého výkonu, režijní poznámky, množství jetí, které dělám při natáčení. Taky práce s improvizací a neherci.
Poslední den bych se chtěl zabývat a konzultovat krátké scénáře, které studenti chystají k natáčení. Na konkrétních příkladech můžeme shrnout všechno, co jsme prošli a probírali spolu předešlé dny. Byl bych rád, kdyby o této možnosti studenti věděli předem a počítali s ní – ne jako s povinností ale spíše příležitostí.
Výsledky učení
-
Předpoklady a další požadavky
práce ke konzultaci
Literatura
není
Hodnoticí metody a kritéria
100% účast po celou dobu konání, práce ke konzultaci
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
12.12.0022 | 10:00–16:00 | Tereza BRDEČKOVÁ | lektor: Olmo Omerzu | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_2021 (volitelný předmět)