Současné TV formáty
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
301SF | zápočet | 3 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 54 až 69 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
- seriálové formáty (epizodická stavba, seriál, série, antologie, hybridní formy)
- principy adaptace v současné TV (prequely, remixy, rebooty, licencované formáty)
- dramaturgie vývoje postavy X high concept premisa, ensemble projekty, procedurální drama etc.
- práce se žánrem a stavba ‘světa’
- mikro- a makro- dramaturgické struktury (epizoda, řada, série)
- aktuální česká produkce s hostem
Výsledky učení
-Studenti získají přehled o současných formách seriálového vyprávění v tzv. quality TV, principech dramaturgie v různých seriálových formátech, vlivu podmínek producenta a vysílatele na zadání AV díla.
Předpoklady a další požadavky
Znalost základních dramaturgických pojmů, zájem o současnou seriálovou produkci.
Literatura
ECO, Umberto. Jak interpretovat seriály. In: Umberto Eco, Meze interpretace. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Nakladatelství Karolinum, 2004, s. 93-111.
ZATLOUKALOVÁ, Aneta. Specifika seriálové adaptace (od počátků až po současnost). In: Stanislava Fedorová - Alice Jedličková (eds.), Intermediální poetika příběhu. Praha: Ústav pro česko literaturu AV ČR, v. v. i. - Akropolis, 2011, s. 210-227.
KOKEŠ, Radomír D.. Teorie seriálové fikce. Možné cesty naratologické analýzy. In: Stanislava Fedorová - Alice Jedličková (eds.), Intermediální poetika příběhu. Praha: Ústav pro česko literaturu AV ČR, v. v. i. - Akropolis, 2011, s. 228-257.
KVASNIČKOVÁ, Eva.“Za chvíli mi začíná Ulice…” aneb Rozdílné přístupy v užití řízené a neřízené seriality. In: Stanislava Fedorová - Alice Jedličková (eds.), Intermediální poetika příběhu. Praha: Ústav pro česko literaturu AV ČR, v. v. i. - Akropolis, 2011, s. 258-283.
KOKEŠ, Radomír D.. Světy na pokračování. Rozbor možností seriálového vyprávění. Akropolis, 2016.
Quality TV: Contemporary American Television and Beyond (eds. Janet McCabe a Kim Akass)
MITTELL, Jason. Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling.
BRETT, Martin. Difficult Men: Behind the Scenes of a Creative Revolution: From the Sopranos and the Wire to Mad Men and Breaking Bad
Dean J. DeFino, The HBO Effect
Martin Schuster, New Television: The Aesthetics and Politics of a Genre
The Netflix effect: technology and entertainment in the 21st century
Trisha Dunleavy, Complex serial drama and multiplatform television
Pamela Douglas, Writing the TV Drama Series 3rd edition: How to Succeed as a Professional Writer in TV
William Rabkin, Writing the Pilot
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na seminářích, plnění průběžně zadávaných úkolů.
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 14:50–18:05 | Lucia KAJÁNKOVÁ | Učebna 4 (FAMU) Lažanský palác |
sudé týdny | paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář_2020 (povinný předmět)