Writer’s Room 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
301WIR1 | zápočet | 4 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 82 až 102 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Lucia KAJÁNKOVÁ, Petr KOUBEK, Michal SAMIR, Marek VAJCHR
Obsah
Systém kolektivní práce skupiny scenáristů/ek pod vedením showrunnera je v americkém kontextu zavedeným již i v domácím kontextu užívaným způsobem zejména v tzv. quality TV. Studenti/ky si osvojují tento způsob práce tím, že se v rámci moderované skupinové dílny podílejí na týmové spolupráci při vyvíjení televizního seriálu. Seznamují se průběžně s pracovní náplní jednotlivých týmových pozic, jejich účelnou hierarchií a kooperací. Osvojují si dovednost případně reagovat na typické problémové situace, k nimž ve formátu týmové tvorby dochází.
Výsledky učení
Absolventi/ky semináře se formou kolektivní tvorby synopse původního TV seriálu seznámí s typickými postupy moderovaného kolektivního psaní a vytvoří si dovednosti ke zvládání typických problémových situací.
Předpoklady a další požadavky
Vnímavost a otevřenost vůči kolektivnímu duchu, v němž se tvůrčí síly mohou násobit jen při správném naladění. Ohleduplnost, solidarita. Jeden za všechny, všichni za jednoho.
Literatura
ARONSON, Linda. Scénář pro 21. století. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. 337, [7] s. ISBN 978-80-7331-314-2.
BRETT, Martin. The Difficult Men. Behind the Scenes of a Creative Revolution: From The Sopranos and The Wire to Mad Men and Breaking Bad. London: Penguin Books, 2014. ISBN 978-0143125693.
CARRIÈRE, Jean-Claude. Vyprávět příběh. Překlad Tereza Brdečková a Jiří Dědeček. Vyd. v ČR 2. Praha: Limonádový Joe, 2014. 200 s. ISBN 978-80-905624-2-4.
FADROVÁ, Stanislava a Alice JEDLIČKOVÁ (eds.). Intermediální poetika příběhu. Praha: Akropolis, 2011. ISBN 978-80-87481-56-1.
HITCHCOCK, Alfred a TRUFFAUT, François. Rozhovory Hitchcock - Truffaut. Praha: Čs. filmový ústav, 1987. 211 s.
KALLAS, Christina. Inside The Writers' Room: Conversations with American TV Writers. London: Red Globe Press, 2013. ISBN 978-1137338105.
MITTELL, Jason. Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling. New York: NYU Press, 2015. ISBN 978-0814769607.
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií: umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004. 735 s. Albatros Plus; 35. ISBN 80-00-01410-6.
Zajímavé postřehy lze nalézt i v některé z dvanácti epizod televizní talkshow: The Writers' Room. SundanceTV, 2013 – 2014
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní podíl na týmové spolupráci při vyvíjení televizního či webového seriálu a odevzdání zadaných dílčích úkolů k příslušným termínům.
Poznámka
Vzhledem k workshopové povaze modulu je účast omezena pro studenty KSD. Studenti bakalářského stupně KSD si modul můžou zapsat navíc k povinnému soustředění v Poněšicích, v tom případě ale kromě aktivní účasti také odevzdají navazující úkol, aby jim byl započten též modul. Studenti magisterského stupně KSD se můžou volitelně zapsat jako na standardní modul.
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 14:50–18:05 | Lucia KAJÁNKOVÁ | Učebna 4 (FAMU) Lažanský palác |
první hodina 6.10. od 12,00 ve 432 | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_1920_1ročník (povinný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_2021 (povinný předmět)