Krátký film – spolupráce scenáristy a režiséra

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
302KSSR zápočet 2 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 23 až 33 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Saša GEDEON

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Saša GEDEON

Obsah

Záměrem výuky je vytvořit literární scénář, ve kterém autor projeví schopnost filmového vidění i filmové narace. Forma textu by měla předznamenávat filmový jazyk snímku, reflektovat budoucího čtenáře - režiséra a nacházet takové popisy, které napomůžou přesné interpretaci děje, postav i atmosféry.

Režisér, který se textu ujme, by se měl pokusit porozumět mu v celé jeho šíři, pochopit jeho východiska a vrstvy, což ve výsledku znamená, že autor - režisér poznává důsledně tvůrčí záměr autora-scenáristy.

Cílem semináře je nalezení a znovuobjevení pravidel vzájemné tvůrčí spolupráce scenáristy a režiséra, která ve výsledku vede k navýšení díla jako celku.Režisér, který se textu ujme, by se měl pokusit porozumět mu v celé jeho šíři, pochopit jeho východiska a vrstvy, což ve výsledku znamená, že autor - režisér poznává důsledně tvůrčí záměr autora - scenáristy.

Výsledky učení

Cílem semináře je připravit krátké scénáře (v rozsahu cca 15 minut) a dovést je k realizaci.

Tvůrčím záměrem semináře je prohloubení spolupráce mezi katedrou scenáristiky a dramaturgie a katedrou režie.

Předpoklady a další požadavky

U obou profesí se předpokládá ochota k vzájemné spolupráci, která zahrnuje vnímavost k specifikům, osobitosti a rukopisu tvůrčího partnera.

Literatura

není požadována

Hodnoticí metody a kritéria

Zápočet je udělen za dokončený scénář.

Termín odevzdání scénáře do 31.ledna 2018.

Poznámka

Průběžné konzultace a dramaturgie textů.

V druhé fázi dohled nad spoluprací scenáristy a režiséra.

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů