Workshop na festivalu CPH:DOX

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
303MWCPH zápočet 5 40 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 95 až 120 hodin domácí příprava anglicky, česky letní

Garant předmětu

Lucie KRÁLOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Lucie KRÁLOVÁ

Obsah

Studenti mají možnost účastnit se programu CPH:DOX Academy a vybrat si jeden z jejích workshopů –CRITICS’ CLASS /SCIENCE CLASS/ F:ACT CLASS /HYBRID CLASS (https://www.cphdox.dk/uddannelse/dox-academy) nebo CPH: DOX konference. Zároveň mají přístup do kompletního festivalového programu a možnost on-line setkání s vybranými festivalovými hosty, včetně významných decision-makerů současného „dokumentárního provozu“. To vše jim bude sloužit jako zdroj dat pro hloubkový rozhovor, který povedou (a zaznamenají jako audio).

Letošní novinkou a páteří letošního workshopu (= pracovní stáže, za níž je uděleno stipendium Erasmus) je tzv. stínování vybraných projektů pro Forum - studenti si vyberou ve spolupráci s LK a Terezou Šimíkovou projekt z katalogu letošního CPH: Fora a budou v roli observera přítomni u přípravných schůzek (on-line), prezentace projektu (on-site: Forum) a s odstupem cca 6 měsíců od prezentace projektu se spojí s tvůrčím týmem (režisér/producent) a provedou rozhovor o efektivitě a přínosech / limitech účasti projektu na Fóru.

Studenti zaznamenají formou terénního deníku (a ideálně i audiozáznamu) minimálně 3 setkání s každým projektem (on-line přípravy během března, prezentace na Fóru během festivalu, spojení se s autory projektu s odstupem 4-5 měsíců pro účasti na Fóru).

Smyslem workshopu je blíže poznat programovou dramaturgii a industry sekce progresivního festivalu CPH:DOX v Kodani, který se rozhodl vydat inovativní cestou (péče o hybridní formáty dokumentů, proměna stávajícího formátu „klasického“ pitchingu, inspirace prezentacemi vědců, výběr selektorů i z mezioborových oblastí - např. lidé z MoMa, internetoví experti apod.). Chceme prozkoumat, jak se „rodí“ stávající trendy v oblasti dokumentu, kdo vlastně jsou dicision-makeři, kteří rozhodují o tom, který film bude na festivalu prezentován (ať už ve fázi vývoje či jako finální tvar), podle čeho určují, co bude vybráno a co naopak ne, jaká jsou kritéria jejich výběru, jaký typ autorů, projektů a prezentací se objevuje – má nějaké společné rysy? Jak lze popsat současnou podobu tzv. „festivalového dokumentu“? Jak a proč se proměňuje model pitchingu a celkový způsob prezentace filmů odborné veřejnosti? Skutečně pomáhá filmům k nalezení koproducentů?

FAMU HRADÍ – akreditaci ACADEMY v ceně 900 DKK pro každého z vybraných studentů, která kromě možnosti účasti na workshopech zajistí i přístup na projekce festivalových film i do on-line databáze aktuálních festivalových filmů a přístup na CPH: DOX konferenci, dále stipendium Erasmus na cestovné a pobyt a zároveň ve spolupráci s konzulátem zajišťuje studentům ubytování po celou dobu konání Fora.

Program modulu:

•Začátek března (bude upřesněno) – 3 hodiny / seznámení s festivalem a s metodami etnografického výzkumu (specifika vedení rozhovoru, zúčastněné pozorování, terénní deník) – studenti mohou tyto metody využívat i při psaní bc. či diplomové práce. Volba aktérů a projektu pro rozhovor, konzultace a zpřesňování otázek, debata nad koncepcí rozhovorů, procesem práce výsledným textem.

•Aktivní účast na festivalovém programu (20-24. 3. 2023), zejména na lekcích z Academy a Foru (dle dohody).

•Konzultace a evaluace (datum bude upřesněno /září) – 3 hodiny, vyhodnocení textů a nahrávek studentů.

Povinnosti a výstupy studentů ze strany FAMU: viz výše.

Konkrétními výstupy, kterými je podmíněno stipendium a účast na modulu jsou tyto:

•vytvoření finálního analytického textu v rozsahu 3-5 NS, v němž student interpretuje proces konkrétního projektu na Foru na základě své zkušenosti s letošním CPH:DOX a modulem / text se odevzdává v angličtině, neboť zároveň slouží i jako evaluace pro CPH: FORUM

•součástí výstupu je také rozhovor s významným desicion-makerem, který je propojený s vybraným projektem / v angličtině

•student odevzdává též originální audio, které pořídil během své práce (+ jeho přepis)

Výsledky učení

Cílem je seznámit studenty povahou současných selekčních procesů v oblasti non-fiction (včetně hybridních tvarů) a zároveň systematicky mapovat tyto procesy pomocí etnografických metod (zúčastněné pozorování, terénní deník, hloubkové rozhovory). Výsledkem zamýšleného dlouhodobého výzkumu by měla být hlubší analýza současného industry systému v oblasti dokumentu.

Průběžná reflexe současných trendů v oblasti non-fiction. Na základě sběru dat studenti vypracují analytický text svého výzkumného segmentu. Záměrem je data shromažďovat pro dobu alespoň tří let a zpracovat komplexnější analýzu rozhodovacích procesů. Studenti mohou téma dále rozvíjet ve své diplomové práci. Festival CPH DOX má zájem tato data také pro své potřeby vyhodnocovat a otevřít nad nimi debatu.

Předpoklady a další požadavky

výběr účastníků z řad studentů magisterského studia KDT na základě motivačního dopisu

Literatura

https://en.cphdox.dk/en/

Hodnoticí metody a kritéria

100% účast a aktivní spolupráce + text + nahraný video-rozhovor a jeho textový přepis

Poznámka

volitelná výuka jen pro magistry KDT

Přednášející/Lecturer: Lucie Králová ve spolupráci s Terezou Šimkovou (Head of CPH:FORUM)

Termíny a místo konání/Date and time: pondělí-pátek 20-24. 3. 2023

Podmínky atestace/Assignement: zá/5 – 100% účast + report o stínování vybraných projektů Fora dle zadání + nahraný audio-rozhovor s vybraným decision-makerem a jeho textový přepis

Kapacita/Capacity: 4 studenti magisterského studia KDT – výběr na základě motivačního dopisu

Volitelný pro/Optional for: pouze pro KDT FAMU

Jazyk výuky/Language of teaching: česky, anglicky

Další informace

Předmět lze absolvovat opakovaně

Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
20.03.2023 Lucie KRÁLOVÁ
pouze pro 4 vybrané studenty KDT - 20-24. 3. 2023 Kodaň paralelka 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů