Vizuální efekty ve filmu a televizi 3

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304VEF3 zápočet 1 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 7 až 12 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Antonín WEISER

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Antonín WEISER

Obsah

Předmět navazuje na přednášky VFX II. Na filmových ukázkách ze světové tvorby i z kameramanské praxe přednášejícího provedu posluchače technikami 3D ve filmovém a televizním průmyslu. Výrobou používaných efektů ve 3D. Jejich aplikací do různých technologiií a současným využíváním v kinematografii. Současně s přednáškou probíhá seminář praktických úkolů „VFX cvičení“ v atelieru katedry v LP a v pracovně LDK. Cvičení provádí posluchači samostatně pod dohledem odb.as.J.Ježka a doc.A.Weisera

VIZUÁLNÍ EFEKTY III.

  1. DIGITÁLNÍ TECHNIKY - 3D

a.Výroba 3D Efektů

b.Výroba 3D Modelů

c.Výroba 3D Scény.

D.Digitální Kompozice s 3D Kamerou

2. 3D VÝROBA

1.LAYOUT

2.MODELOVÁNÍ

a)POLYGONÁLNÍ MODELACE

b)MODELACE Z KŘIVEK

c)SCULPTING

d)PROCEDURALNÍ MODELACE

e)PHOTOGRAMETRIE

f)LIDAR SCANOVÁNÍ

3.TEXTURING

a)UV UNWRAPPING

b)TEXTURE PAINTING

4.RIGGING/SETUP

5.ANIMATION

a)POSTAVY

b)OBLIČEJE

c)OBJEKTOVÁ

d)KAMERY

6.VFX DYNAMICKÉ ANIMACE A SIMULACE

A.SOFTWARE

1.HUDINY

2.REAL FLOW

3.BLENDER

4.MAYA BIFROST

5.NAIAD

B.ČÁSTICOVÉ SIMULACE - PARTICLES

1.PARAMETRY OVLIVŇUJÍCÍ ANIMACI


a)ZDROJ VZNIKU

b)RYCHLOST POHYBU

c)GRAVITACE

d)SILOVÉ POLE

e)KOLIZE

f)DÉLKA ŽIVOTA ČÁSTIC

g)ZMĚNA JASU

h)ZMĚNA BARVY

2.MOŽNÉ VÝSTUPY

a)VLASY, CHLUPY, TRÁVY, PEŘÍ

b)OHŇOSTROJ

c)JISKRY

d)PRACH

e)SNÍH

C. TEKUTINOVÉ SIMULACE - FLUID

1.PARAMETRY OVLIVŇUJÍCÍ ANIMACI

a)HUSTOTA

b)ROZMĚR MEDIA

c)ČAS

d)VISKOZITA

2.MOŽNÉ VÝSTUPY

a)NÁPOJE

b)MED

c)LAVINA

d)LÁVA

e)MRAKY

f)VODA

D. OHŇOVÉ & KOUŘOVÉ SIMULACE - FIRE & SMOKE

E. TKANINOVÉ SIMULACE - CLOTH

F. INTERAKCE TUHÝCH TĚLES - RIGID BODY SIMULACE

G. CROWD SIMULATIONS

Výsledky učení

Seznámit posluchače se všemi okruhy 3D postprodukčních technologií. Absolvent, magisterského oboru KK, musí mít orientaci, znalost použití a schopnost zasvěcené diskuze s tvůrci 3D, aby mohl zůstat výhradním autorem obrazové složky kinematografického díla.Výuka probíhá formou prezentace, projekcí ukázek a praktických příkladů kompozic se 3D efekty v LDK.

Předpoklady a další požadavky

Absolvování přednášek ing.Hřebačky - Digitální Workflow 1.

Absolvování přednášek: ing.Bernase – Kolorimetrie, doc.Mgr.Weiser –VFX I. a VFX II.

Kurzy: odb.as.Adam Pluskal – SkatchUP, a Frame Forge.

Literatura

Richard Rickitt - The History and Technique Special effects: Bilboard Books 2007, 384 pages

Jon Gress - Digital visual effects & compositing: New Riders Pub 2015, 530 pages, ISBN: 0321984382

Steve Wright - Digital Compositing for Film and Video: Routledge; 1st edition 2001, 333 pages

Steve Wright - Digital Compositing for Film and Video: Focal Press; 2nd edition 2006, 472 pages, ISBN-10 : 024080760X

Dough Kelly - Digital Compositing in Depth: Coriolis Group 2000, 650 pages, ISBN-10 : 1576104311

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na přednáškách a cvičení, klasifikovaný zápočet probíhá individuálně, formou pohovoru,otázky z tématu, vysvětlení postupů na konkrétních příkladech.

Hlediska hodnocení:

Úroveň znalostí a orientace v oboru.

Poznámka

výuka distančně

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost 226
Laboratoř dig. kinematogr.

(Lažanský palác)
WEISER A.
09:50–11:25
(přednášková par. 1)
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 09:50–11:25 Antonín WEISER Laboratoř dig. kinematogr.
Lažanský palác
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů