Vizuální efekty ve filmu a televizi 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304VEF3 | zápočet | 1 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 7 až 12 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Předmět navazuje na přednášky VFX II. Na filmových ukázkách ze světové tvorby i z kameramanské praxe přednášejícího provedu posluchače technikami 3D ve filmovém a televizním průmyslu. Výrobou používaných efektů ve 3D. Jejich aplikací do různých technologiií a současným využíváním v kinematografii. Současně s přednáškou probíhá seminář praktických úkolů „VFX cvičení“ v atelieru katedry v LP a v pracovně LDK. Cvičení provádí posluchači samostatně pod dohledem odb.as.J.Ježka a doc.A.Weisera
VIZUÁLNÍ EFEKTY III.
- DIGITÁLNÍ TECHNIKY - 3D
a.Výroba 3D Efektů
b.Výroba 3D Modelů
c.Výroba 3D Scény.
D.Digitální Kompozice s 3D Kamerou
2. 3D VÝROBA
1.LAYOUT
2.MODELOVÁNÍ
a)POLYGONÁLNÍ MODELACE
b)MODELACE Z KŘIVEK
c)SCULPTING
d)PROCEDURALNÍ MODELACE
e)PHOTOGRAMETRIE
f)LIDAR SCANOVÁNÍ
3.TEXTURING
a)UV UNWRAPPING
b)TEXTURE PAINTING
4.RIGGING/SETUP
5.ANIMATION
a)POSTAVY
b)OBLIČEJE
c)OBJEKTOVÁ
d)KAMERY
6.VFX DYNAMICKÉ ANIMACE A SIMULACE
A.SOFTWARE
1.HUDINY
2.REAL FLOW
3.BLENDER
4.MAYA BIFROST
5.NAIAD
B.ČÁSTICOVÉ SIMULACE - PARTICLES
1.PARAMETRY OVLIVŇUJÍCÍ ANIMACI
a)ZDROJ VZNIKU
b)RYCHLOST POHYBU
c)GRAVITACE
d)SILOVÉ POLE
e)KOLIZE
f)DÉLKA ŽIVOTA ČÁSTIC
g)ZMĚNA JASU
h)ZMĚNA BARVY
2.MOŽNÉ VÝSTUPY
a)VLASY, CHLUPY, TRÁVY, PEŘÍ
b)OHŇOSTROJ
c)JISKRY
d)PRACH
e)SNÍH
C. TEKUTINOVÉ SIMULACE - FLUID
1.PARAMETRY OVLIVŇUJÍCÍ ANIMACI
a)HUSTOTA
b)ROZMĚR MEDIA
c)ČAS
d)VISKOZITA
2.MOŽNÉ VÝSTUPY
a)NÁPOJE
b)MED
c)LAVINA
d)LÁVA
e)MRAKY
f)VODA
D. OHŇOVÉ & KOUŘOVÉ SIMULACE - FIRE & SMOKE
E. TKANINOVÉ SIMULACE - CLOTH
F. INTERAKCE TUHÝCH TĚLES - RIGID BODY SIMULACE
G. CROWD SIMULATIONS
Výsledky učení
Seznámit posluchače se všemi okruhy 3D postprodukčních technologií. Absolvent, magisterského oboru KK, musí mít orientaci, znalost použití a schopnost zasvěcené diskuze s tvůrci 3D, aby mohl zůstat výhradním autorem obrazové složky kinematografického díla.Výuka probíhá formou prezentace, projekcí ukázek a praktických příkladů kompozic se 3D efekty v LDK.
Předpoklady a další požadavky
Absolvování přednášek ing.Hřebačky - Digitální Workflow 1.
Absolvování přednášek: ing.Bernase – Kolorimetrie, doc.Mgr.Weiser –VFX I. a VFX II.
Kurzy: odb.as.Adam Pluskal – SkatchUP, a Frame Forge.
Literatura
Richard Rickitt - The History and Technique Special effects: Bilboard Books 2007, 384 pages
Jon Gress - Digital visual effects & compositing: New Riders Pub 2015, 530 pages, ISBN: 0321984382
Steve Wright - Digital Compositing for Film and Video: Routledge; 1st edition 2001, 333 pages
Steve Wright - Digital Compositing for Film and Video: Focal Press; 2nd edition 2006, 472 pages, ISBN-10 : 024080760X
Dough Kelly - Digital Compositing in Depth: Coriolis Group 2000, 650 pages, ISBN-10 : 1576104311
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na přednáškách a cvičení, klasifikovaný zápočet probíhá individuálně, formou pohovoru,otázky z tématu, vysvětlení postupů na konkrétních příkladech.
Hlediska hodnocení:
Úroveň znalostí a orientace v oboru.
Poznámka
výuka distančně
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 09:50–11:25 | Antonín WEISER | Laboratoř dig. kinematogr. Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - magistr_1920_1ročník (povinný předmět)
- Kamera - magistr_1920_2ročník (povinný předmět)
- Kamera - magistr_2021 (povinný předmět)