Analýza internetového videoobsahu a jeho publika 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305AIV2 | zkouška | 3 | 14 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 65 až 80 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Praktický dvousemestrální kurz se zaměřuje na stále častěji zmiňované využívání dat v audiovizuální tvorbě. V době, kdy trhu vládnou firmy typu Netflix, který je vysokou mírou využití dat pověstný, se i ostatní producenti obsahu musí rychle přizpůsobovat dynamicky se měnícímu prostředí a novým nárokům diváka. Kromě intuice a vlastní zkušenosti producentů obsahu tak hraje nezastupitelnou roli právě analýza dat.
Kurz kombinuje studenty FAMU a Katedry sociologie FFUK.
2.semestr využívá teoretické znalosti z 1. semestru, a to na konkrétních příkladech magisterských projektů studentů FAMU
Tematická osnova
A.Rozdělení do skupin (+role), výzkumný brief (koncept/stimuly)
a.Skupiny se zpravidla dělí podle magisterských projektů, tj. každý magisterský projekt studentů FAMU má přiděleny studenty sociologie FFUK
B.Metody a techniky vedení kvalitativní sk.diskuze (online vs. offline)
C.Metody a techniky kvantitativního sběru dat
D.Práce na skupinových projektech
E.Závěrečné prezentace
Výsledky učení
Během 2. semestru mají studenti možnost rozpracovat své magisterské (popř. jiné studentské) projekty a získají praktickou dovednost, jak k testování audiovizuální tvorby přistupovat.
Příklady z minulých let:
-ADAM ONDRA – Pushing the Limits – Optimalizace obsahu upoutávky k připravovanému dokumentu.
-DILEMATA – Výzkum zaměřený na vztah diváků k interaktivní formě filmu.
-Polnička – Test atraktivity a porozumění tématu filmu na základě synopse.
-Festival Stigmata – Test atraktivity vizuální identity.
-Ledová trhlina – Test názvu ve vztahu ke konceptu plakátu a synopsi filmu.
-Za polem – Test relevance rekvizit a vizuálních motivů ve filmu
Předpoklady a další požadavky
---
Literatura
WERNICKE, Sebastian. How to use data to make a hit TV show. In: TED: Ideas worth spreading [online]. Cambridge, červen 2015 [cit. 2019-09-16]. Dostupné z: https://www.ted.com/talks/sebastian_wernicke_how_to_use_data_to_make_a_hit_tv_show
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 978-80-246-0139-7.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.
Hodnoticí metody a kritéria
●Docházka 75%
●Aktivní účast na práci ve skupině.
●Závěrečná prezentace
Poznámka
---
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 15:40–18:05 | Jakub ŠILER | Učebna KP 334 (FAMU) Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Magisterské studium (povinný předmět)
- Produkce - magisterské studium (povinný předmět)