Filmový marketing 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305FIMA1 | zápočet | 2 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Interaktivní přednáška zaměřená na úspěšné strategie filmového marketingu pro každý z důležitých aspektů výroby a propagace audiovizuálního díla. Zaměření na domácí a mezinárodní marketing a distribuci, použití případových studií nezávislých produkčních a distribučních společností.
OSNOVA
1.Film a Marketing: Co je to a proč je to důležité? Přehled různých typů filmového marketingu, zaměření a cíle filmového marketingu, cílové skupiny.
2.Marketing a stadia produkce: specifika marketingu v rámci předprodukčního a vývojového stadia, produkce, postprodukce a uvedení filmu v kinech.
3.Hodnota kreativního balíku - film packaging. Synopse, treatment, log line.
4.Positioning a targeting. Audience design.
5.Marketingové materiály. Trailer, teaser.
6.Trhy: Mezinárodní filmové trhy, jejich dělení a specifika, festivaly a festivalové strategie.
7.Filmové festivaly – historie, dramaturgie festivalu.
8.Festivaly. Mezinárodní filmové festivaly a festivalové strategie.
9.Distribuční specifika Evropy - rozdíly amerického a evropského trhu, kinodistribuce, vs jiné formy distribuce, VOD platformy.
10.Prostředí mezinárodního obchodu. Práce sales agenta. Marketing, PR, prodej.
11.Sales agent a specifika a typy prodeje, typy smluv, dělení společností, spolupráce s producentem.
12.Současná situace distribuce evropských filmů. Czech Film Center a jejich role v propagaci českých filmů.
Výsledky učení
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy filmového marketingu, oborovou terminologií a aktuálním vývojem. Poskytnout studentům orientaci v problematice současného filmového marketingu a umožnit jim zamyslet se nad možnostmi, které jsou k dispozici k propagaci filmového díla, od stádia developmentu až po uvedení filmu do kin.
Předpoklady a další požadavky
---
Literatura
Marich, R. Marketing to moviegoers: A handbook of strategies used by major studios and independents. Focal Press, 2005.
Durie, J., Pham, A., Watson, N. Marketing and selling your film around the world: A guide for independent filmmakers. Silman-James Press, 1998.
Kerrigan, Finola. Film Marketing. Butterworth – Heinemann, 2010
Johnová, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0
Kesner, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005.
Hodnoticí metody a kritéria
Během semestru se vyžaduje aktivní účast v diskusích na seminářích. Celkové hodnocení se skládá ze 75 % docházky a aktivity na seminářích, a 25 % prezentace seminární práce.
Poznámka
---
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 09:50–11:25 | Marta ŠVECOVÁ | Místnost pedagogů KP Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Magisterské studium (povinný předmět)
- Produkce - magisterské studium (povinný předmět)