Dílna střihové skladby 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
306DS3 | zápočet | 2 | 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 20 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 8 až 18 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Dílna je vymezený časoprostor, ve kterém se posluchačům dostává pedagogického vedení nejen u školních cvičení a v řešení studijních otázek, ale i v širším rámci jejich budoucí profese. Na základě teoretických i praktických úvah nad konkrétními tématy se buduje jejich způsob specifického filmového myšlení.
Maximální počet studentů v dílně: 5. Výběr je vzájemný.
Zápis do dílen probíhá na konci měsíce září.
NÁPLŇ JEDNOTLIVÝCH DÍLEN:
Dílna Jana DAŇHELA
Forma studia
Vymezení a vyjasnění tématu, konzultace scénáře, storyboardu, způsobu natáčení, hrubého střihu, zvukové a hudební dramaturgie, případně analýza veškerého hrubého materiálu až po střih finální. Rozbory filmů, jejichž výběr je zacílen na individuální růst studentů.
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Úspěšná realizace všech společných, mimořádných a oborových cvičení. Zúročení teoretického diskurzu a praktická aplikace poznatků nabytých v rámci programu dílny do kompozice audiovizuálního díla.
Předpoklady a další požadavky
Věnovat maximum svého času a energie k úspěšnému zvládnutí náročných úkolů vyplývajících
z realizace praktických cvičení. Nutno zdůraznit, že střihač je pro režiséra jakýmsi psychoterapeutem, neboť jej musí zbavit nánosů z procesu natáčení a naučit ho znovu vidět jen to, co záběry skutečně obsahují.
Studenti budou schopni:
- Analyticky zreflektovat a především skladebně zrealizovat, jak racionální, tak i iracionální, asociativní vazby mezi auditivní a vizuální složkou a vnímat je jako kreativně rozpojitelné. Nebát se uvažování
o extrémnějších vzdálenostech mezi obrazem a zvukem.
- Kriticky nahlédnout a zhodnotit celý analyticko-syntetický proces tvorby filmového díla.
- Být, s ohledem na jedinečnost filmového tvaru a v dialogu s režisérem, trpělivými, kreativními a klíčovými spoluautory audiovizuální složky filmu.
- Být autorsky sebevědomými ve vztahu ke své tvorbě a projevit schopnost “kritické” submisivity
ve spolupráci s režisérem.
Výsledky učení
Úspěšná realizace všech společných, mimořádných a oborových cvičení. Zúročení teoretického diskurzu a praktická aplikace poznatků nabytých v rámci programu dílny do kompozice audiovizuálního díla.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
Dílna Jana DAŇHELA:
Tuček, B. Do posledního okna. NAMU Praha 2002, 134 s., ISBN 80-85883-88-0,
Valušiak, J. Střihovou skladbou k n-té dimenzi. AMU Praha 2000, 59 s., ISBN 80-85883-58-9
Ralph Rosenblum and Robert Karen - When the shooting stops...the cutting begins
Deleuze, G. Film 1. Obraz - pohyb. Praha 2000, 320s., ISBN-10: 9780306802720, ISBN-13: 978-0306802720
Kučera, J. Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha 1963, ISBN 80-7331-896-2
Płażewski, J. Dějiny filmu. Academia 2009, 901 s., ISBN 978-80-200-1689-8
Robert Bresson, Poznámky o kinematografu, Dauphin 1998, 115 s., ISBN 80-86019-68-3
Vilém Flusser, Za filosofii fotografie, Fra 2013, 104 s., ISBN 978-80-86603-79-7
Roland Barthes, Camera Lucida, Hill and Wang 2010, 144 s., ISBN-10: 0374532338, ISBN-13: 978-0374532338
Chris Marquand; Monika Andrae, The Film Photography Handbook. Rocky Nook 2016. ISBN- 1681980649
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
•aktivity na přednáškách
•prezentace vlastních spoluprací
•minimální účasti na 70% celkového počtu hodin
•dohotovení spolupráce na filmu a předložení explikace ke klauzurní zkoušce
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Střihová skladba - bakalář_2021 (povinný předmět hlavní)