Ateliér Imaginativní fotografie 8
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307AIF8 | zkouška | 4 | 28 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 79 až 99 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Tento Ateliér pracuje napříč žánrovým i výrazovým spektrem. Je syntézou vizualistického a
konceptuálního uvažování, výtvarného, dokumentárního, multimediálního, či jiného
přístupu. Hranice mezi jednotlivými typy sdělení se tu programově anulují- to proto, aby bylo
akcentováno sdělení samo.
Imaginativní ateliér vytváří tvůrčí prostor pro studenty pracující napříč celým fotografickým
spektrem. Znalost fotografického řemesla zde vytváří pevnou bázi pro nástavbu
autonomního obrazového sebevyjádření.
Vedoucí Ateliéru zadává tematická semestrální cvičení. V souvislosti se zadaným tématem,
pokládá otázky, na které se pak společně hledají odpovědi. Výsledkem tohoto výzkumu
v průběžné interakci a dialogu s pedagogem, je pak kreativní obrazový výstup. Důraz je tu
kladen na myšlenkové zázemí, senzibilitu a autentický individuální tvůrčí postoj každého
posluchače.
Klíčová slova Ateliéru Imaginativní fotografie jsou:
- Autenticita
- Individualita
- Osobnost
- Syntéza
Výsledky učení
- Úvod do problematiky obrazové skladby podané formou knihy, zinu, časopisu, webu, interaktivního PDf.
- Propojení obrazové a textové složky. Statického a pohyblivého prvku.
- Zabudování fotografického, grafického, typografického prvku a také videa.
Předpoklady a další požadavky
Obecná znalost historie výtvarného umění a fotografie
Obecná znalost teorie současného vizuálního umění
Schopnost analytické reflexe
Kreativní předpoklady
Literatura
Alberro, Alexander - Norvell, Patricia (ed.): Recording Conceptual Art, Berkeley,
Los Angeles a London: University of California Press, 2001
Alberro, Alexander, Sabeth Buchmann: Art After ConceptualArt, MIT Press,
Cambridge and London, 2006
Fried Michael: Why Photography Matters as Art as Never Before, Yale University
Press, New Haven 2008
Bourriaud, Nicolas: Postprodukce, Praha: Tranzit, 2004
Bourriaud, Nicolas: Relational Aesthetics, Dijon: Les presses du réel, 2002
Cotton Charlotte: The Photography as Contemporary Art, London, Thames
Hudson, 2004
Císař, Karel (ed): Co je to fotografie? Herrmann a synové, Praha 2004
Foster, Hal (ed): Postmodern Culture, London: Pluto Press, 1990
Foster, Hal; Krauss, Rosalind; Bois, Yves-Alain; Buchloh, Benjamin H.D.: Art
since 1900, London: Thames & Hudson, 2004
Michel Frizot: Nouvelle Histoire de la Photographie, Larousse-Bordas, Paris,
1996
Grygar Štěpán, Konceptuální umění a fotografie, Praha, AMU, 2004
Petříček Miroslav: Myšlení obrazem, Herrmann a synové, Praha 2009
Silverio, Robert: Postmoderní fotografie, Praha: AMU, 2007
Liz Wells. The Photography Reader, Routledge, London, 2003
Wall, Jeff: Selected Essays and Interviews, New York: The Museum of Modern
Art, 2007
Hodnoticí metody a kritéria
Studenti mohou být hodnoceni na základě docházky 70% a účasti na společných výjezdech. Každé cvičení bude hodnoceno podle předem daných kritérií
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje