Digitální tisky – procesy, identifikace, degradace
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307KRDTI | zkouška | 3 | 24 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 12 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 48 až 63 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
V předmětu jsou kombinovány přednášky pedagoga, prezentace vypracovaných prací studentů (na základě studia literatury) a praktické identifikaci jednotlivých technik digitálních tisků.
1 – Materiály používané pro digitální tisk a jejich vlastnosti
2 – Základní rozdělení tiskových technologií
3 – Rané digitální tisky
4 – Inkoustové tisky
5 – Laserové tisky
6 – Elektrofotografie
7 – Fotografické tisky s digitální expozicí
8 – Termální fotografie
9 – Příbuzné technologie
10 – Faktory ovlivňující stabilitu tisku
11 – Podmínky dlouhodobého ukládání a vystavování digitálních tisků
12 – Monitorování barevných změn
Výsledky učení
Student zná v obsahu předmětu vyjmenované technologie digitálního tisku a známetody jejich identifikace a umí rozpoznávat způsoby jejich degradace.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Studijní literatura a studijní pomůcky:
Povinná literatura:
DP3: Digital print preservation portal [online]. Rochester, NY: Image Permanence Institute, Rochester Institute of Technology, 2019 [cit. 2019-11-09]. Dostupné z: http://www.dp3project.org/
Graphic Atlas. Graphic Atlas [online]. Image Permanence Institute (IPI), 2019 [cit. 2019-11-03]. Dostupné z: http://graphicsatlas.org
JÜRGENS, Martin C. The digital print: Identification and preservation. Los Angeles: Getty Conservation Institute, 2009. ISBN 978-0-500-51498-6.The eye - Digital print connoisseurship [online]. Martin Jürgens, 2019 [cit. 2019-11-09]. Dostupné z: http://the-eye.nl/
Studijní opory k předmětu Digitální tisky - procesy, identifikace, degradace
Doporučená literatura:
Image Pernamence Institute. 2003. A consumer guide to traditional and digital print stability. Rochester, NY: Image Pernamence Institute; dostupné na:http://www.imagepermanenceinstitute.org/webfm_send/313
Image Pernamence Institute. 2004. A Consumer Guide for the Recovery of Water-Damaged Traditional and Digital Prints. Rochester, NY: Image Pernamence Institute; dostupné na: https://www.imagepermanenceinstitute.org/webfm_send/314Image Pernamence Institute. 2014.
IPI Guide to Preservation of Digitally-Printed Photographs, by Daniel Burge. Rochester, NY: Image Pernamence Institute; dostupné na: http://www.dp3project.org/webfm_send/739
Image Pernamence Institute. 2018. IPI’s Guide to: Preservation of Digitally-Printed Images. Rochester, NY: Image Pernamence Institute; dostupné na: http://www.dp3project.org/webfm_send/886
WAGNER, S., c. MCCABE a b. LEMMEN. For exhibition light levels for photographs 9. Topics in photographic preservativation. 2001, 127-128. Dostupné na: http://resources.conservationus.org/pmgtopics/2001-volume- nine/0911Wagner.html
WILHELM, H. G. a C. BROWER. The pernamence and care of color photographs: Traditional and digital color prints, color negatives, slides, and motion pictures. Grinel, Iowa, U.S.A.: PreservationPpub. Co, 1993.
Hodnoticí metody a kritéria
Předmět je zakončen zkouškou. Dále se během semestru vyžaduje samostatná četba, vypracování a prezentace krátkých seminárních prací a aktivní účast na seminářích (povinná 80% účast). Celkové hodnocení se skládá z vypracování seminárních prací a jejich prezentace (30%) a výsledku testu (70%).
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje