Finanční management pro konzervátory a restaurátory

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
307KRFMR zkouška 2 24 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Cílem předmětu je základní orientace studenta v oblasti ekonomie, účetnictví a marketingu. Student získá přehled o předpokladech pro podnikání v oboru restaurování, bude schopen vypracovat finanční nabídku na restaurování pro soukromého zadavatele, ucházet se o veřejnou zakázku a také kvalitně prezentovat svoji práci před publikem, na webových stránkách i sociálních sítích.

Tematické okruhy (osnova):

1.-2. Základy ekonomie

  1. Základy podnikání pro živnostníky a malé firmy
  2. Legislativní předpoklady pro zahájení podnikatelské činnosti v oblasti restaurování (registrace, živnost) 5. Základy účetnictví a příprava daňového přiznání
  3. Stanovení ceny za restaurátorské služby
  4. Vypracování nabídky pro soukromého zadavatele
  5. Veřejné zakázky a další možnosti spolupráce s veřejným sektorem
  6. Základy marketingu a specifika marketingu v kultuře a neziskové sféře
  7. Komunikace a public relations
  8. Sociální sítě a tvorba vlastní webové prezentace
  9. Prezentační dovednosti

Výsledky učení

Student se zná základy ekonomie, účetnictví a marketingu a další předpoklady pro podnikání v oboru konzervování a restaurování.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

HOLMAN, Robert. Základy ekonomie: pro studenty vyšších odborných škol a neekonomických fakult VŠ. 3. vydání. V Praze: C.H. Beck, 2015. Beckovy ekonomické učebnice.

KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. NOVOTNÝ, Pavel, Věra RUBÁKOVÁ a Pavel HROUDA. Účetnictví pro úplné začátečníky ... Praha: Grada Publishing, 2007. Účetnictví a daně (Grada).

ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. Praha: Grada, 2019.

Doporučená literatura:

KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004.

VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada).

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě splnění písemného testu, aktivní účasti na seminářích (min. účast 80%), vypracování seminární práce a její prezentace. Dále se během semestru vyžaduje samostatná četba. Celkové hodnocení se skládá z výsledku písemného testu (30%), aktivity na seminářích (20%), z vypracování seminární práce (30%) a její prezentace (20%).

Poznámka

nejsou

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů