Finanční management pro konzervátory a restaurátory
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307KRFMR | zkouška | 2 | 24 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cílem předmětu je základní orientace studenta v oblasti ekonomie, účetnictví a marketingu. Student získá přehled o předpokladech pro podnikání v oboru restaurování, bude schopen vypracovat finanční nabídku na restaurování pro soukromého zadavatele, ucházet se o veřejnou zakázku a také kvalitně prezentovat svoji práci před publikem, na webových stránkách i sociálních sítích.
Tematické okruhy (osnova):
1.-2. Základy ekonomie
- Základy podnikání pro živnostníky a malé firmy
- Legislativní předpoklady pro zahájení podnikatelské činnosti v oblasti restaurování (registrace, živnost) 5. Základy účetnictví a příprava daňového přiznání
- Stanovení ceny za restaurátorské služby
- Vypracování nabídky pro soukromého zadavatele
- Veřejné zakázky a další možnosti spolupráce s veřejným sektorem
- Základy marketingu a specifika marketingu v kultuře a neziskové sféře
- Komunikace a public relations
- Sociální sítě a tvorba vlastní webové prezentace
- Prezentační dovednosti
Výsledky učení
Student se zná základy ekonomie, účetnictví a marketingu a další předpoklady pro podnikání v oboru konzervování a restaurování.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
HOLMAN, Robert. Základy ekonomie: pro studenty vyšších odborných škol a neekonomických fakult VŠ. 3. vydání. V Praze: C.H. Beck, 2015. Beckovy ekonomické učebnice.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. NOVOTNÝ, Pavel, Věra RUBÁKOVÁ a Pavel HROUDA. Účetnictví pro úplné začátečníky ... Praha: Grada Publishing, 2007. Účetnictví a daně (Grada).
ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. Praha: Grada, 2019.
Doporučená literatura:
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004.
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada).
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě splnění písemného testu, aktivní účasti na seminářích (min. účast 80%), vypracování seminární práce a její prezentace. Dále se během semestru vyžaduje samostatná četba. Celkové hodnocení se skládá z výsledku písemného testu (30%), aktivity na seminářích (20%), z vypracování seminární práce (30%) a její prezentace (20%).
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje