Pokročilé postupy a technologie filmového zvuku 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308PPTZ2 | zápočet | 1 | 12 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 16 až 21 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
„Druhotné“ prvky současných (filmových) audio workflows a jejich význam:
- Úvod
- lineární vs. nelineární (audio/video)
- 8,16,35,70mm vs. „digital film making“ (RED, GENESIS, ALEXA)
- úkolem nástrojů ulehčit práci a akcelerovat kreativitu
- BWF souborový formát pro záznam zvuku při natáčení
- (produkční) audioworkflow
natáčení
- double system vs. záznam zvuku do kamery
- synchronizace (klapka, TC klapka, in-camera TC w. audio sync)
- multicam (LTC, trilevel sync, aaton code, Origin, Denecke, Ambient)
- multitrack recording (Cantar, Deva, Fostex, SD, Tascam)
- ISO tracks vs. mixdown (split/multi-mono & poly files)
- metadata (editory - Majax, Wave Agent, BWF Manager)
- export (split, poly, mixdown)
- obrazová postprodukce
- telecine (film to tape přepis PAL, NTSC, SD, HD)
- film scan (2K, 4K)
- film recording
- sound sync
- keykode (offline, online)
- offline
- střih se všemi ISO stopami
- střih s mixdown stopou
- střih z videopřepisu z telecine (V A1A2)
- střih se zvukem z kamery
- EDL pro zvuk, pro DI postprodukci
- správa projektů a dat
- sdílení AV médií (SAN, NAS, WAN, offline) AVID Unity, SNS
- file management
- ruchové databáze
- zvuková postprodukce
- conforming (Titan)
- supersession (filmové díly vs. film vcelku)
- automatizované systémy (pro ADR, ruchy apod.)
- remote systems (ISDN, IP)(komprese)
- paralelní postprodukce
- updating střihových verzí (Titan Flash Cutter, VK?)
- sdílení a přenos projektů (OMF, AAF)
- mix
- routing & setup (mix console, controller)
- automazitovaná mixáž (DAW based vs. ext. mixer)
- multistage mixing
- upmix
- mastering
- Dolby Digital (DMU, MOD)
- přepis na optiku
- DCDM/DCP
- exporty & playouts
- downmix 2.0, stemy
- M&E (track layout)
- Digidelivery
- různé
- pull up, pull down,?
- dolby, dialnorm, distribuční formáty a kódování
- loudness normalization (peak, average, LKFS)
- DCI
- ANFOR a CST (Francouzský úřad pro průmyslové normy & Národní centrum kinematografie)
- EDCF (UK, France, Sweden)
Výsledky učení
Současná většinově digitální praxe filmové tvorby přináší mnoho nových a často poměrně složitých technologií. Jejich primárním úkolem je sice odstranit veškeré dosavadní technické bariéry, jež by kladly meze jakýmkoli tvůrčím nárokům, ovšem malá znalost těchto postupů může přinést bariéry nové.
Předpoklady a další požadavky
Absolvování předmětů PTFZ5 a PPTFZ1.
Literatura
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet se uděluje na základě aktivní účasti na semináři a absolvování zápočtového pohovoru.
Při docházce menší než 80% vypracování a přednes referátu na přidělené téma.
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 11:30–13:05 | Tomáš ORAMUS | Sborovna KZT Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Zvuková tvorba - magistr_1920_1ročník (povinný předmět)