Celovečerní animovaný film a seriál 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
309CAFS1 zkouška 2 28 hodin (60 minut) praxe nebo samostatné práce ve škole za semestr, 22 až 32 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jiří KUBÍČEK

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Kateřina KARHÁNKOVÁ, Aurel KLIMT, Pavel KOUTSKÝ, Jiří KUBÍČEK, Michaela PAVLÁTOVÁ

Obsah

Obsah výuky

Scénář a dramaturgie - Prof. Jiří Kubíček – prvních 14 hod.:

Celovečerní animovaný film:

Animovaný seriál:

o Téma,

o Námět (synopse)

o Filmová povídka (treatment, outline)

o Scénář (script).

o Explikace,

o Prezentace (pitching),

o Pilotní scénář.

Režie a realizace – druhých 14 hodin:

Před každou přednáškou studenti shlédnou film/seriál, který s nimi bude v následující hodině pedagog rozebírat. Přednášející seznámí studenty se svým přístupem, zkušenostmi, dá jim nahlédnout do tvůrčího procesu tvorby celovečerního filmu / seriálu, upozorní je na úskalí.

  1. Doc. akad. mal. Michaela Pavlátová - Úvod do problematiky, formy, jednotlivé příklady, přehled. Více autorský přístup, producentský film, úloha režiséra, různá pojetí /zapojení osoby režiséra do projektu, funkce, odlišnosti, zapojování se do dalších složek vedle samotné úlohy režiséra (scénář, výtvarno, animace). Umělecká část a realizační část (prezentace, animatik, příprava pro produkci filmu, vstupování režiséra do jednotlivých složek výroby).
  2. Doc. akad. mal. Michaela Pavlátová – celovečerní film My Sunny Maad.
  3. Akad. mal. Pavel Koutský – celovečerní film Husiti, série No Comment, večerníčkové seriály P. Koutského.
  4. Doc. MgA Aurel Klimt – celovečerní filmy Lajka a Fimfárum Jana Wericha.
  5. MgA Kateřina Karhánková, MgA Alexandra Májová – mezinárodní seriálová tvorba, seriál Mlsné medvědí příběhy – režie. Seznámení studentů s výtvarnou přípravou k seriálu, jak probíhá a jak se nastavuje layout pro seriál (jak layout ovlivní animaci, jaké technické a jiné parametry jsou u layoutu důležité, z čeho layout vychází atd.) Poukaz na to jaké prvky z probrané látky mohou studenti využít už při přípravě svých filmů.
  6. MgA Kateřina Karhánková, MgA Alexandra Májová – Mlsné medvědí příběhy – pracovní postup. Tato lekce shrnuje popis výrobní struktury a takzvané - pipeline - tedy výrobního systému a jak u seriálu funguje, jaké zahrnuje profese atd.
  7. Doc. akad. mal. Michaela Pavlátová – shrnutí všech přednášek, srovnání přístupů jednotlivých tvůrců.

Výuka se zabývá i tematickými okruhy, které jsou součástí ústní zkoušky na SZZ:

problematika storyboardu

problematika zvuku v animovaném filmu

animační technologie plošné a prostorové

žánry animovaného filmu

cyklické formy animace

CGI animace v USA

japonská animace

Cíl výuky

Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s problematikou celovečerního animovaného filmu a animovaného seriálu. Výuka je zaměřena na scenáristickou, dramaturgickou a realizačně režijní stránku těchto médií.

Výsledky učení

Výsledky výuky

Posluchači se seznámí s dlouhometrážní celovečerní a seriálovou animovanou tvorbou jak po stránce scenáristické a dramaturgické, tak po stránce režijní a realizační prostřednictvím pohledu různých autorů - režisérů. Srovnají různé přístupy a zkušenosti jednotlivých pedagogů - tvůrců. Vytvoří projekt animovaného seriálu, napíšou pilotní scénář a navrhnou výtvarné řešení. Celý projekt odprezentují na závěrečném pitching forum.

Cíl výuky

Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s problematikou celovečerního animovaného filmu a animovaného seriálu. Výuka je zaměřena na scenáristickou, dramaturgickou a realizačně režijní stránku těchto médií.

Předpoklady a další požadavky

Žádné

Literatura

Ukázky z českých i zahraničních animovaných seriálů

Ukázky z celovečerních animovaných filmů

ARONSON, Linda, 1950: Scénář pro 21. století [tištěný text] / Linda Aronsonová ; [z angl. originálu přeložila Michaela Graeberová]. -- Praha : Akademie múzických umění v Praze 2014. -- 337 s. -- Originál: 21st Century Screenplay. A comprehensive guide to writing tomorrow's films. -- Obsahuje rejstřík. -- ISBN 978-80-7331-314-2

Jeffrey SCOTT – How to write for animation – Abrams Press 2003 – 224 s. – ISBN 978-1585674282

Philip PARKER – The Art & Science of Screenwritingt – Intellect Ltd 2006 – 224 s. – ISBN 978-1841509655

Hodnoticí metody a kritéria

Známka se uděluje za vytvoření projektu animovaného seriálu

Poznámka

Žádné

Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 415
Učebna KAT 415

(Lažanský palác)
KUBÍČEK J.
12:20–13:55
(paralelka 1)
první část výuky 6 týdnů vyučuje pedagog Jiří Kubíček, mail: kubicekj@seznam.cz, druhá část se mění čas výuky,13.2.-21.3.2023
místnost 420
Učebna KAT 420

(Lažanský palác)
PAVLÁTOVÁ M.
12:20–13:55
(paralelka 1)
druhá část výuky,6 týdnů, pedagogé se střídají každý týden, od 28.3.-2.5.2023
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 12:20–13:55 Jiří KUBÍČEK Učebna KAT 415
Lažanský palác
první část výuky 6 týdnů vyučuje pedagog Jiří Kubíček, mail: kubicekj@seznam.cz, druhá část se mění čas výuky,13.2.-21.3.2023 paralelka 1
Út 12:20–13:55 Michaela PAVLÁTOVÁ Učebna KAT 420
Lažanský palác
druhá část výuky,6 týdnů, pedagogé se střídají každý týden, od 28.3.-2.5.2023 paralelka 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů