Digitální animace 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309DIGAN1 | zápočet | 2 | 5 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 13 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 18 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 23 až 33 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Obsah výuky
Úvodní série přednášek, seminářů a cvičení digitální animace je věnována návaznosti a propojení klasických technik s těmi digitálními z teoretického i praktického hlediska. Zabývá se filosofií práce s digitálními nástroji a problematikou digitálně definovaného obrazu. Důraz je kladen na osvojení odborné terminologie. Předmět je provázán s praktickými cvičeními a obsahem předmětu Animace kreslená 1.
Teoretická (přednášková) část je věnována úvodu do standardní studiové výroby (pipeline), která slouží jako východisko zbytku předmětu. Dále se zaměřuje na práci s bitmapami, vektorové postupy, digitální definici barev a stěžejní obrazové formáty v digitálním prostředí.
Tematicky navazující semináře pokrývají praktickou práci s digitálně nasnímaným obrazem. Studenti jsou seznámeni se základy Adobe Premiere a Photoshop.
V rámci cvičení, které probíhají v ucelených časových blocích, jsou studenti uvedeni do základů práce s nástrojem Adobe After Effects a bitmapovým animačním nástrojem TV Paint Animation Professional.
Studium je tvořeno přednáškami, semináři, cvičeními a individuální prací studentů na zadaných úkolech. Přednášky jsou zaměřeny na teorii a příklady z praxe. Zbylá část tvořená semináři a cvičeními je naplněna výukou daných digitálních nástrojů. Cvičení a semináře jsou zpravidla členěny do větších časových bloků. Předpokládá se individuální práce a studium mimo dobu rozvrhované výuky.
Cíl výuky
Seznámit studenty se základní teorií a praxí práce s digitálními nástroji využitelnými pro animovanou tvorbu. Osvojení základů Adobe Premiere, Photoshop, After Effects a digitálního nástroje TV Paint Animation Professional.
Výsledky učení
Výsledky učení
Studenti na konci kurzu:
ovládají základní terminologii, teorii a koncepty digitálního zpracování.
Umí používat nástroj Adobe Premiere, Photoshop a After Effects na úrovni potřeb výroby semestrální práce prvního ročníku.
Znají a ovládají základní funkce nástroje TV Paint Animation Professional.
Předpoklady a další požadavky
Základní gramotnost v oblasti výpočetní techniky. Práce s operačním systémem Windows nebo iOS.
Literatura
Literatura povinná:
FURNISS, Maureen, 1999. Art in motion: animation aesthetics. Repr. London: John Libbey. ISBN 1864620390.
TV Paint 11 user guide / https://www.tvpaint.com/v2/content/article/downloads/manual.php
Literatura doporučená:
MCCLOUD, Scott, MARTIN, Mark, ed., 1994. Understanding comics. New York, N.Y.: HarperPerennial. ISBN 0-06-097625-X.
THOMAS, Frank a Ollie JOHNSTON, 1981. The illusion of life: Disney animation. New York: Disney Editions. ISBN 0786860707.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na semináři a cvičeních. Průběžné plnění jednotlivých úkolů provázaných s předmětem Animace kreslená 1. Hodnocení výstupů tohoto předmětu je součástí klauzurní zkoušky.
Poznámka
Bez poznámek.
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 10:40–13:05 | Ondřej JAVORA | Učebna KAT 416 Lažanský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (povinný předmět)