Herectví 3 - Animace a herec
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309HRT3 | zápočet | 1 | 15 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 10 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 6 až 11 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Budeme se zabývat přípravou těla a následně herecké práci s emocemi v jednoduchých situacích. (Například: Jak se projevuje naše tělo v běžných každodenních situacích a jaký pozorujeme rozdíl pokud je situace/emoce vyhrocená.)
Na základě této přípravy budeme následně tvořit krátké herecké sekvence.
V první fázy výuky budeme používat čistě tělo a mimiku. Bude se jednat o velmi jednoduchá herecká cvičení beze slova a psychologie. Studenti si dané cvičení vyzkouší na sobě a poté budou mít možnost společné reflexe.
Nejprve se budeme učit, jak situaci popsat tak, aby byla co nejvěrohodněji popsána někomu, kdo jí neviděl - tempo pohybu herců, výraz, kvalita, emoce (rychle/pomalu, silově/ledabyle, atd).
Posléze se studenti budou navzájem v těchto krátkých seqvencích instruovat.
Následně herecky zapojíme i slovo (na jevišti či na place).
Cílem výuky je pochopit tvůrčí proces/východiska z pozice herce i z pozice autora/režiséra:
- naučit se verbálně popsat krátkou situaci a později umět co nejpřesněji popsat situaci, kterou chci vidět, kterou chci vytvořit s herci a spolutvůrci.
- přijmout připomínky režiséra a aplikovat je v mém vlastním tělesném projevu a v situaci, kde se účastním jako herec.
Výsledky učení
Studenti budou mít požnost poznat tvůrčí proces z pozice herce i z pozice režiséra. Naučí se v obou těchto pozicích vzájemně komunikovat, formulovat své požadavky, zbavit se přirozeného ostychu ve vztahu k druhé osobě.
Předpoklady a další požadavky
Studenti budou mít požnost poznat tvůrčí proces z pozice herce i z pozice režiséra. Naučí se v obou těchto pozicích vzájemně komunikovat, formulovat své požadavky, zbavit se přirozeného ostychu ve vztahu k druhé osobě.
Literatura
žádná
Hodnoticí metody a kritéria
90% účast na seminářích
- aktivní zapojení do semináře
Poznámka
Studenti budou mít požnost poznat tvůrčí proces z pozice herce i z pozice režiséra. Naučí se v obou těchto pozicích vzájemně komunikovat, formulovat své požadavky, zbavit se přirozeného ostychu ve vztahu k druhé osobě.
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
29.10.2022 | 09:50–14:00 | Halka JEŘÁBEK TŘEŠŇÁKOVÁ | Avalon Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12) |
paralelka 1 | ||
30.10.2022 | 09:50–14:00 | Halka JEŘÁBEK TŘEŠŇÁKOVÁ | Avalon Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12) |
paralelka 1 | ||
05.11.2022 | 09:50–14:00 | Halka JEŘÁBEK TŘEŠŇÁKOVÁ | Avalon Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12) |
paralelka 1 | ||
06.11.2022 | 09:50–14:00 | Halka JEŘÁBEK TŘEŠŇÁKOVÁ | Avalon Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12) |
paralelka 1 | ||
09.12.2022 | 16:00–18:45 | Halka JEŘÁBEK TŘEŠŇÁKOVÁ | Avalon Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12) |
paralelka 1 | ||
18.12.2022 | 18:00–21:00 | Halka JEŘÁBEK TŘEŠŇÁKOVÁ | adresu kde bude probíhat výuka doda vyučující | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Nonverbální divadlo (Bc) - od 2022/23 (volitelný předmět)
- Nonverbální divadlo (Mg) - od 2022/23 (volitelný předmět)
- Obor Nonverbální divadlo (Bc) - platný pro studenty zapsané v ak.r. 2021/22 a dříve (končí 2024) (volitelný předmět)
- Obor Nonverbální divadlo (Mg) (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_1920_1ročník (povinný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (povinný předmět)