TOON BOOM – design charakterů a rigging
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309MTBR | zápočet | 2 | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
DEN 1
Character design příprava
VSTUP
StudentiSkica postavy (idealne turnaround, par póz a expressions), kterou chteji pozdeji narigovat
VÝSTUP
Studenti ziskaji vsechny podklady a potrebne informace ke spravnemu clean-upu, spolecne zacneme, dokonci doma
Kurz
-Bezna pipeline TV serialu a kde se v ni nachazime.
-Jak vypada typicky cut out Toon Boom rig + vysvetleni zasad pri tovrbe designu
oKlouby
oDeleni
oČemu se vyhnout
oZákladní poza
-Druhy rigů s ukázkami – ukázka designových možností v Toon Boomu
oVektory – full deformation rig
oVektory s texturami
oBitmapy z Photoshopu
oDokreslovaná animace (kombinace cut-out a kreslenky)
-Clean-up
oImport modelsheetu a nastaveni scen
oVysvetleni workflow a zacatek prace na postave
-Otázky
DEN 2
Zásady + Základy rigging
VÝSTUP
Pochopíme, v čem spočívá struktura komplexních rigů, zblízka prozkoumáme některé rigy a projdeme základní nástroje pro rigging
Kurz
-Úvod
-Základní pravidla pro rigování – rig a styl
oJednoduchost
oAnimační styl
oAnimátoři a zkušený / nezkušný team
oČas
-Ukázka kompletního rigu
obreakdown, rozdělení do vrstev a popis jednotlivých částí
oSpolečně otestujeme a prozkoumáme hotové rigy
oCvičení - animace komplexního rigu k pochopení struktury
-Úvod do struktury rigované postavy – nástroje
oCvičení na jednotlivé nástroje
Pegy
Rigging tools
Cutters
color override
Pivoty
Paste special
Parenting
composits
Art layers, Sync layers
FK – IK
oRig jednoduchého designu
oRig paže
DEN 3
Rigging vlastní postavy
VSTUP
StudentiHotový clean-up postavy
VÝSTUP
Začneme rigovat náš design.
Kurz
-Detailní vysvětlení workflow
-Feedback na vytvořené designy turn-aroundu
-Práce na rigu s průběžnými konzultacemi
DEN 4
Rigging vlastní postavy - dokončení, animační test, templates. V případě komplesnějšího rigu dokončení doma. Rigging testy (dle času)
VÝSTUP
Dle času dokončení našeho rigu, v záloze cvičení ala rigging test pro práci ve studiu nebo animační test s hotovým rigem
Kurz
-Jak správně otestovat rig
-Dokončovací tipy a triky
-Templates
-Rigging příjimací test do studia a záložní cvičení
Výsledky učení
Modul zaměřený na praktické dovednosti a narigování vlastní postavy pro následnou animaci.
Tonto zkrácený kurz vychází z modelu, který klade důraz nejen na technické aspekty práce v Toon Boomu, ale i na trénink principů kreslené a cut-out animace, na pochopení pipeline, zažití správného workflow a podstatu práce v teamu. Je nabité praktickými tipy a snaží se účastníkům co nejlépe nasimulovat podmínky ze současné praxe a připravit je na práci v oboru. A to především pro koprodukované TV seriály, celovečerní filmy a technicky náročnější kraťasy.
Předpoklady a další požadavky
Studenti si přinesou digitální nebo nascanovanou skicu (nebo ideálně skici) postavy/postav, které budou chtít narigovat a rozmyšlený alespoň základní příběh a animační styl, ve kterém se bude postava animovat. Kdo bude chtít, může si už nakreslit pár póz, otočku postavy a výrazy obličeje.
Literatura
Toon Boom white papers
https://www.toonboom.com/resources/white-papers
Toon Boom Journeys design + rigging
https://learn.toonboom.com/journeys
Richard Williams: Animator´s survival kit
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast, 2 kredity
Poznámka
Modul určen pro druhý a případně třetí ročník bakalářského studia Katedry animované tvorby FAMU.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)