Dílna 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
312DN1 | zkouška | 4 | 4 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 64 až 84 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
1.Úvod, základy prototypování, abstrahování herních principů a hledání esence zážitku, zadání práce na konceptu klauzurní hry
2.Prezentace klauzurních konceptů, úvod do tématu 1, zadání úkolu 1
3.Reflexe úkolu 1, úvod do tématu 2, zadání úkolu 2
4.Reflexe úkolu 2, úvod do tématu 3, zadání úkolu 3
5.Reflexe úkolu 3, jak připravit prezentaci konceptu? práce na konceptech klauzurní hry
6.Uzavřená prezentace konceptů pro klauzurní hru, reflexe a zpětná vazba ke konceptům a prezentaci
7.Dokončení zpětné vazby ke konceptům a prezentacím, úvod do tématu 4, zadání úkolu 4
8.Reflexe úkolu 4, úvod do tématu 5, zadání úkolu 5
9.Reflexe úkolu 5, úvod do tématu 6, zadání úkolu 6
10.Konzultace úkolu 6, práce na úkolu 6
11.Reflexe úkolu 6, diskuse o tom, jak lépe připravit prezentaci konceptu
12.Otevřená prezentace konceptů pro klauzurní hru
Výsledky učení
Cílem předmětu je naučit studenty vypracovat základ herního designu na základě zadání a tvořit prvky herního designu (např. herní pravidla a mechaniky) pomocí papírových a digitálních prototypů. V průběhu předmětu si studenti vyzkouší jak samotné základy práce designéra, tak kritickou reflexi vlastní práce. Začínat se bude s papírovými prototypy, následně se dostaneme i k digitálním textovým hrám. V průběhu předmětu studenti splní řadu krátkých cvičení, kdy bude vždy prodiskutováno určité téma, jež si studenti osvojí při práci na domácím zadání, které bude následně prezentováno ostatním a na které student získá zpětnou vazbu. Součástí semináře je i příprava konceptu a prezentace klauzurní práce, na níž bude student pracovat v rámci navazujícího předmětu Dílna 2.
Předpoklady a další požadavky
žádné
Literatura
Doporučená literatura:
•BRATHWAITE, Brenda a Ian SCHREIBER. Challenges for game designers. Boston, MA: Course Technology/Cengage Learning, 2009. ISBN 978-1-58450-580-8.
•FULLERTON, Tracy. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Fourth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, CRC Press, 2019. ISBN 978-1-138-09877-0.
•SCHELL, Jesse. The art of game design: a book of lenses. Second edition. Boca Raton: CRC Press, 2015. ISBN 978-1-4665-9864-5.
Hodnoticí metody a kritéria
Docházka (alespoň 80%), aktivní účast. Kreativita a kritická reflexe při domácí práci.
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 09:00–11:25 | Učebna HD-1 Klimentská ulice |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herní design - magistr (povinný předmět)