Game Engine pro uměleckou tvorbu 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373GAE1 | zápočet | 2 | 4 hodiny SEMINÁŘŮ jedou za 14 dní (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
1 teoretický základ (~10%)
Představení oboru HCI - human computer interaction, jeho předměty zkoumání a
současné řešení.
Vývoj headsetů až do dneška, současný stav poznání:
Steven M. LaValle - Virtual Reality, Cambridge University Press 2016 - online
Jason Jerald - The VR Book: Human-Centred Design for Virtual Reality
Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice
(Usability)
Výtvarné instalace - nejen obsah pro brýle
5
základy enginu (~60%)
Souřadnicové systémy a transformace
Hraniční reprezentace, Scene graph, vlastnosti kamery, Barvy a světla ve 3D, Více
instancí, prototypy
import dat z jiných programů
manipulace, interakce a animacet, panoramatické znázornění 3D scén a objektů,
víceuživatelská virtuální realita, komplexní aplikace a systémy virtuální reality
Porovnání Unity a Unreal, co kdy a proč používat
Knihovny objektů a scanů
3
pasivní programování (~20%)
Základy objektového programování v C#
Node base programování - BOLT
Výsledky učení
Studenti se učí se vytvářet jednoduché, ale interaktivní a animované objekty
ve virtuálním prostoru. Kromě plně 3D virtuálních prostředí jsou představeny další
přístupy, jako je rozšířená realita nebo panoramatické snímky. Cílem je také
propojení prohlížečů virtuální reality a dalších softwarových komponent hojně
používaných na webu, či použití dalšího hardwaru.
Předpoklady a další požadavky
Podmínkou zápisu je znalost:
2D grafika (Photoshop, Illustrator či ekvivalent)
3D grafika (Blender či ekvivalent)
Literatura
Steven M. LaValle - Virtual Reality, Cambridge University Press 2016 - online
Jason Jerald - The VR Book: Human-Centred Design for Virtual Reality
Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice
(Usability)
Hodnoticí metody a kritéria
- SEMESTR - (ZÁPOČET) - výsledek studia
Udělat v Unity hru alá Stanley Parable (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Stanley_Parable)
Kde cílem není opakovat to o čem hra je, ale vystavět na podobných principech svoji vlastní hru.
Je to tedy žánr tzv. walking simulator, vtipný článek zde:
Vaše hra tak je spíše zážitkem z chození, kterým interagujete se světem který stvoříte.
Rozsah je libovolný, měli byste ale mít ve hře:
minimálně 1 místnost/prostředí, které jste z více než 50% sami vymodelovali v blenderu
minimálně dva konce
herní loop - tedy příprava pro eventuální výstavu, tak aby po zkončení šlo opět na začátek
alespoň dvě interakce typu dveře - jdu někam a spustí se animace.
Poznámka
Výuka probíhá 1x za 14 dní v sudém kalendářním týdnu
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje