Game Engine pro uměleckou tvorbu 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373GAE1 zápočet 2 4 hodiny SEMINÁŘŮ jedou za 14 dní (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

1 teoretický základ (~10%)

Představení oboru HCI - human computer interaction, jeho předměty zkoumání a

současné řešení.

Vývoj headsetů až do dneška, současný stav poznání:

Steven M. LaValle - Virtual Reality, Cambridge University Press 2016 - online

Jason Jerald - The VR Book: Human-Centred Design for Virtual Reality

Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice

(Usability)

Výtvarné instalace - nejen obsah pro brýle

5

základy enginu (~60%)

Souřadnicové systémy a transformace

Hraniční reprezentace, Scene graph, vlastnosti kamery, Barvy a světla ve 3D, Více

instancí, prototypy

import dat z jiných programů

manipulace, interakce a animacet, panoramatické znázornění 3D scén a objektů,

víceuživatelská virtuální realita, komplexní aplikace a systémy virtuální reality

Porovnání Unity a Unreal, co kdy a proč používat

Knihovny objektů a scanů

3

pasivní programování (~20%)

Základy objektového programování v C#

Node base programování - BOLT

Výsledky učení

Studenti se učí se vytvářet jednoduché, ale interaktivní a animované objekty

ve virtuálním prostoru. Kromě plně 3D virtuálních prostředí jsou představeny další

přístupy, jako je rozšířená realita nebo panoramatické snímky. Cílem je také

propojení prohlížečů virtuální reality a dalších softwarových komponent hojně

používaných na webu, či použití dalšího hardwaru.

Předpoklady a další požadavky

Podmínkou zápisu je znalost:

2D grafika (Photoshop, Illustrator či ekvivalent)

3D grafika (Blender či ekvivalent)

Literatura

Steven M. LaValle - Virtual Reality, Cambridge University Press 2016 - online

Jason Jerald - The VR Book: Human-Centred Design for Virtual Reality

Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice

(Usability)

Hodnoticí metody a kritéria

  1. SEMESTR - (ZÁPOČET) - výsledek studia

Udělat v Unity hru alá Stanley Parable (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Stanley_Parable)

Kde cílem není opakovat to o čem hra je, ale vystavět na podobných principech svoji vlastní hru.

Je to tedy žánr tzv. walking simulator, vtipný článek zde:

https://www.salon.com/2017/11/11/a-brief-history-of-the-walking-simulator-gamings-most-detested-genre/

Vaše hra tak je spíše zážitkem z chození, kterým interagujete se světem který stvoříte.

Rozsah je libovolný, měli byste ale mít ve hře:

minimálně 1 místnost/prostředí, které jste z více než 50% sami vymodelovali v blenderu

minimálně dva konce

herní loop - tedy příprava pro eventuální výstavu, tak aby po zkončení šlo opět na začátek

alespoň dvě interakce typu dveře - jdu někam a spustí se animace.

Poznámka

Výuka probíhá 1x za 14 dní v sudém kalendářním týdnu

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů