Profesní rozvoj
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373PR | zápočet | 3 | 48 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 39 až 54 hodin domácí příprava | anglicky, česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Profesní rozvoj poskytuje sadu dovedností a konceptů nezbytných pro tvůrce uměleckých médií v 21. století.
Během semestru se budeme v hodinách zabývat přípravou prezentace vlastního projektu na pitching, poté se budeme zabývat možnostmi financování takového projektu (tzn.: jak napsat grant a jaké grantové možnosti vůbec existují) a v závěru semestru pak projdeme prezentační možnosti/schopnosti každého účastníka/účastnice kurzu.Zaměříme se na rozvoj umělecké kariéry.
Studentstvo se naučí základním dovednostem sebereprezentace prostřednictvím zkoumání příkladů lokálních i světových projektů. Naučí se plánovat a popisovat umělecké dílo za účelem získávání externích fondů.
Výsledky učení
1.Umělecký výzkum
Studenti/ky si osvojí schopnost prezentace vlastní umělecké praxe na rozlišných platformách. Pitchingy, grantové systémy, portfolio talk, artist talk - sebe prezentace. A také schopnost orientace v systému finanční podpory a uměleckých možností na středoevropské scéně.
1.Rozvoj umělecké kariéry
Studentstvo se naučí, jak popsat vlastní práci a uměleckou praxi i konkrétní umělecké dílo - např. film, video, instalaci nebo performanci. Naučí se, jak zažádat o grant nebo rezidenci, jak sestavit rozpočet, harmonogram a plán na umělecké dílo. A také, jakým způsobem a na kterých platformách se prezentovat.
Předpoklady a další požadavky
žádné
Literatura
HANNULA, Mika and SUORANTA, Juha and VADEN, Tere. Artistic Research Methodology, Narrative, Power and the Public. Series: Critical Qualitative Research, Bern, Switzerland: Peter Lang Publishers, 2013. 190 s. ISBN 978-1-4541-9496-5.
MCNIFF, Shaun. Arts-based research. pg. 83–92 In: KNOWLES, J. Garry a COLE, Ardra L. (eds,) Handbook of the arts in qualitative research: perspective, methodologies, example and issues. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2007. 720 str. ISBN 9781412905312.
Journal Of Artistic Research: https://www.jar-online.net
https://www.jar-online.net/what-artistic-research
KNOWLES, J.Garry a COLE, Ardra L. (eds,) Handbook of the arts in qualitative research: perspective, methodologies, example and issues. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2007. 720 str. ISBN 9781412905312.
Různé příklady umělců, grantových organizací, webových stránek uměleckých rezidencí.
Hodnoticí metody a kritéria
- Jednostránkový popis vlastní umělecké tvorby pojaté jako umělecký výzkum
- Vlastní biografické materiály studenta.
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 18:10–19:45 | Marie LUKÁČOVÁ | Učebna CAS 428 Lažanský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (povinný předmět)