3D pro uměleckou tvorbu 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373TDUT2 | zkouška | 1 | 2 hodiny DÍLEN týdně (45 minut), 4 až 9 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Kurz seznamuje uchazeče s obecnými základy 3D grafiky v oblastech jako je tvorba statického a pohyblivého obrazu a real-time simulace. Cílem kurzu je zvládnutí základních technik pro přípravu 3D grafiky (3D modely, materiály, textury, animace, render, programování).
Výsledky učení
Základní znalosti, které jsou aplikovatelné ve všech moderních programech
(Hard surface modelling, UV mapping, Animation Keyframes,
● Znalost moderních řešení starých problémů
● Počítačem generovaných obsah a tzv. virtuální realitu brát jako součást světa
ve kterém žijeme, ne jako možnost pro eskapismus
● Vědomí o hranicích tohoto oboru, které staví na vědeckém pokroku v oboru
informatika a psychologie
Předpoklady a další požadavky
ideálně 2D grafika - photoshop.
Literatura
vlastní PC s programem Blender a Adobe Photoshop či Gimp.
Hodnoticí metody a kritéria
1.SEMESTR (ZÁPOČET) - výsledek studia
- student by měl umět samostatně vymodelovat low poly model - referenční
složitost - j. blinns Voyager během cca 1,5 hodiny.
- nutné vědět základy Edit poly modifier(extrude, inset, bridge, cut)
- pouze screenshoty, náhledy - tak aby byl model šel dobře triangulovat,
ideálně základní renderer
- student by měl umět základně texturovat, nasvítit a vyrenderovat low poly
model - opět referenčně j. blinns voyager
- nutné vědět základy enginů (kamera, světla a basic material (opaque, metal,
glass)
- výsledek je vyrenderovaný obrázek
- SEMESTR (ZKOUŠKA) - výsledek studia
- samostatná práce od návrhu k realizaci
- nutné umět - Edit poly modifier, render engine (kamera, světlo, materiály -
realistický render), animace (keyframová a simulovaná), render - video,
multipass
- aktivní práce s manuálém - osvojení minimálné 1 pokročilé funkce
- zvládnutí realistického renderu a pokročilé fyzikální animace
- nutné umět - (PBR, UVW, fyzika)
- výsledkem je vlastní krátké 3D animované video na zvolené motivy v jednom
z oborů cgi - simulace, vizualizace (něco co ještě nebo už neexistuje)
Webová stránka předmětu
https://vojtechradakulan.com/famu/
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 15:40–18:55 | Vojtěch RADAKULAN | Učebna CAS 423 Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (povinný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět)