Virtuální realita 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373VR2 | zkouška | 2 | 4 hodiny DÍLEN jedou za 14 dní (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Studenti a studentky si osvojí použití game enginu Unreal, zejména pro tvorbu rozsáhlejších virtuálních prostředí. Dále pak budou pracovat s dalšími rozšířeními enginu, např. knihovnou Megascan. Taktéž budou schopni do vytvářených prostředí integrovat assety třetích stran i svoje vlastní.
V rámci kurzu bude engine Unreal používán jako nástroj pro tvorbu pohyblivého obrazu – absolventi a absolventky kurzu získají dovednosti v oblasti animace, práce s kamerou a svícení. Osvojí si paletu nástrojů a možností, které Unreal Engine nabízí a budou schopni je kreativně využít ve vlastní umělecké tvorbě.
Výstupem kurzy je video natočené v komplexním virtuálním prostředí s vlastním výtvarným názorem.
Tematické okruhy:
Tvorba terénů a komplexnějších scén
Světla, atmosférické efekty a postprocessing
Animace – importované a keyframe animace, práce s sequencerem
Výsledky učení
Posluchači a posluchačky si během kurzu osvojí herní engine Unreal engine jako nástrojem pro tvorbu pohyblivého obrazu a komplexnějších virtuálních prostředí a scén.
Předpoklady a další požadavky
Pokročilejší znalost 3D modelování a základního využití game engine. Pro absolventy 3D pro uměleckou tvorbu 1-2 a Game Engine pro uměleckou tvorbu 1-2. Pouze pro absolventy předmětu 373VR1-Virtuální realita 1.
Literatura
GLOVER, Jesse, and LINOWES, Jonathan. Complete Virtual Reality and Augmented Reality Development with Unity: Leverage the Power of Unity and Become a pro at Creating Mixed Reality Applications. Packt Publishing Ltd, 2019. ISBN 9781838648183
MURRAY, Janet Horowitz. Hamlet on the holodeck: the future of narrative in cyberspace. New York: Free Press, c1997. ISBN 0-684-82723-9.
EVANS, Leighton. The re-emergence of virtual reality. New York, NY: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-54225-9.
BOWN, Alfie. The PlayStation dreamworld. Malden, MA: Polity, 2018. ISBN 9781509518036.
Hodnoticí metody a kritéria
Dokončená samostatná práce – virtuální scéna zaznamenaná do videa o délce 30 - 120s
Poznámka
výuka probíhá 1x za 14 dní v lichém kalendářním týdnu
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 09:30–12:30 | Šimon LEVITNER | Učebna CAS 423 Lažanský palác |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-2ročník (volitelný předmět)
- Režie - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Režie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Filmová režie - magistr (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr-1920_1ročník (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr_2022 (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_1920_2ročník (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Produkce - Bakalářské studium (volitelný předmět)
- Produkce - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Produkce - Magisterské studium (volitelný předmět)
- Produkce - magisterské studium (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Herní design - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Výzkum a teorie audiovize 2021 (volitelný předmět)
- Výzkum a teorie audiovize 2023 (volitelný předmět)