Akademické psaní
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
380AP | zkouška | 1 | 4 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 22 až 27 hodin domácí příprava | česky |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Předmět je kombinací přednášky a semináře. Jeho záměrem je vysvětlit studentům hlavní důvody a zásady akademického způsobu psaní a hodnocení odborných textů. Přednášková část kurzu uvádí do problematiky nejdůležitějších principů akademického pracovního postupu, odborného stylu a formálních náležitostí vědeckých textů, včetně formulace názvu, anotace, obsahu, hypotézy, metodologie, argumentace, bibliografického odkazování. Seminární část kurzu umožňuje studentům prakticky si vyzkoušet a procvičit uplatnění zmíněných principů
Výsledky učení
Předmět přispívá k osvojení si zásad akademického způsobu práce s texty a odborného stylu psaní, a také k porozumění důvodům, pro které je nutné (i výhodné) tyto zásady dodržovat. Umožňuje doktorandům získat nejen širší orientaci, ale i praktické dovednosti potřebné pro přípravu a prezentaci odborné studie, recenzního posudku, konferenčního příspěvku. Doktorandi získají nové odborné kompetence pro vědecky (žánrově, argumentačně, metodologicky, terminologicky, koncepčně, inovativně) přijatelné řešení zkoumaných problémů.
Předpoklady a další požadavky
Žádné.
Literatura
TURABIAN, K. (2013): Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Chicago Guides to Writing, Editing, and Dissertations. Chicago: The Chicago University Press.
EVANS, D., GRUBA, P., ZOBEL, J. (2014): How to Write a Better Thesis. London: Springer.
DUNLEAVY, P. (2003): Authoring a PhD. New York: Palgrave Macmillan.
HENNING, E., GRAVETT, S., VAN RENSBURG, W.: (2005): Finding Your Way in Academic Writing. Pretoria: Van Schaik.
VYDRA, A. (2010): Akademické písanie. Ako vzniká filozofický text. Trnava: FF TU.
STOCKELOVÁ, T. (2009): Akademické poznávání, vykazování a podnikání. Praha: Slon.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na předmětu.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje