Mezifakultní setkávání 1 - budování komunity
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 376MS1 | zápočet | 2 | 24 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Kabinet teorie a historie audiovize
Obsah
Mezifakultní setkávání propojují studující napříč fakultami a rozvíjí jejich dramaturgické, produkční a organizační dovednosti. V prvním semestru se studující aktivně podílí na přípravě a realizaci jedné tematické návštěvy vybrané fakulty. Budou mít možnost poznávat další fakulty, objevovat jejich skrytá zákoutí, tvorbu a aktuální témata. Důraz je kladen nejen na realizaci samotné akce, ale i na vzájemnou mezioborovou spolupráci, reflexi procesu a sběr zpětné vazby. V rámci předmětu má vzniknout dramaturgický koncept celoročního cyklu akcí zaměřených na mezioborové propojování a budování mezifakultní komunity.
Organizace výuky:
Výuka je strukturována do čtyř na sebe navazujících bloků. Nejprve proběhne úvodní setkání zaměřené na společné hledání dramaturgického konceptu plánovaných akcí. Následuje přípravné setkání, během něhož se studenti a studentky věnují konkrétní dramaturgické, produkční a organizační přípravě první mezifakultní akce, včetně rozdělení rolí a odpovědností. Poté následuje samotná realizace akce spojená s aktivním sběrem zpětné vazby od účastníků a účastnic. Celý proces je uzavřen evaluačním setkáním, které slouží k reflexi, sdílení zkušeností a nastavení cesty pro pokračování mezifakultního setkávání v dalším semestru. Koncept výuky stojí na pravidelném setkávání v neformálním, otevřeném prostoru, kde každá schůzka přináší nejen posun v přípravách, ale i radost ze sdílení, spolutvorby a společně stráveného času.
Výsledky učení
Aktivizace studujících k mezioborové spolupráci napříč fakultami AMU.
Studující se propojí v rámci společných dramaturgických, produkčních a organizačních aktivit.
Studující rozvinou schopnosti týmové komunikace, koordinace a spolupráce při přípravě a realizaci akcí.
Studující získají kompetence pro samostatné vedení projektů a koordinaci dílčích týmových úkolů.
Studující získají základní vhled do kulturní dramaturgie v praxi.
Studující posílí schopnost reflektovat a evaluovat společný tvůrčí proces a mezioborovou spolupráci.
Studující pomohou budovat mezifakultní komunitu AMU.
Předpoklady a další požadavky
žádné
Literatura
Arendtová, Hannah. Vita activa. Praha: Oikoymenh, 2007.
Blechová, Eva. Divoké nápady v bezpečném prostředí. Praha: Brkola, 2022.
Cizek, Katerina; Uricchio, William. Collective Wisdom: Co-Creating Media for Equity and Justice. Cambridge, MA: MIT Press, 2022.
Peck, M. Scott. V jiném rytmu – Vytváření společenství. Praha: Portál, 2012.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na výuce, přípravě a pořádané akci (minimálně 80 % docházka).
Týmová dramaturgická a produkční práce na přípravě a organizaci jednoho fakultního setkání.
Průběžná prezentace dílčích kroků přípravy a sběr a zapracování zpětné vazby od návštěvníků akce.
Aktivní zapojení do přípravných a evaluačních diskuzí v rámci týmu.
Odevzdání závěrečné reflexe tvůrčího a organizačního procesu, která se stane součástí společného archivu zkušeností. Ten bude využíván jako výukový a inspirativní materiál pro další studující.
Poznámka
Na předmět navazuje v LS Mezifakultní setkávání 2. Doporučujeme absolvovat oba předměty, jelikož jsou koncipovány jako celoroční projekt.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje