Fundraising 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110FND2 zkouška 2 1 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce

Obsah

Cíl výuky:

Student během výuky získá základní teoretické vědomosti z oblasti grantového a negrantového fundraisingu, seznámí se se základní terminologií a prakticky ověří v rámci zpracování grantové žádosti své dovednosti v oblasti fundraisingu kulturních projektů. Naučí se formulovat a prezentovat svůj projekt v rámci grantového i negrantového fundraisingu.

Tematické okruhy:

  1. Grantový a negrantový fundraising
  2. Soukromá dárcovská sféra
  3. Crowdfunding
  4. Základní zdroje podpory kulturních projektů v ČR
  5. Základní zdroje podpory kulturních projektů v EU
  6. Základní typy grantových žádostí a jejich hlavní části

Výsledky učení

Student má základní znalosti z oblasti fundraisingu, zná odbornou terminologii, má přehled o neziskové sféře a možnostech získání finanční a nefinanční podpory pro kulturní projekty. Po absolvování předmětu je schopen představit svůj projekt ústně a formulovat jej v grantové žádosti.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Doporučená literatura:

BERANOVÁ, Veronika et al. Podpora kultury z Evropské unie do roku 2020. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2016. ISBN 978-80-7008-370-3.

BOUKAL, Petr a kol. Profesionální fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.

BŘEZINA, Aleš et al. Významné české skladatelské instituce: jejich historie, poslání a projekty v letech 2015-2019 = Significant institutions of Czech composers: their history, mission and projects for the years 2015-2019. Praha: Institut Bohuslava Martinů, 2015. ISBN 978-80-906098-3-9.

Guide to Funding Opportunities for the International Mobility of Artists and Culture Professionals [online]. Prague: On the move, 2017. [cit. 2020-02-19]. Dostupné z: http://www.czechmobility.info/mobility-funding-guide-cz-2018.pdf.

KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění. Praha: Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2.

LEDVINOVÁ, Jana. Fundraising pro kulturní instituce, Manuál pro výuku. Praha: České centrum fundraisingu, 2010.

LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising. Praha: NAMU, 2013. ISBN 978-80-7331-294-7.

Weby:

www.neziskovky.cz

www.fundraising.cz

www.norskefondy.cz

www.donorsforum.cz

www.visegradfund.org

www.fondbudoucnosti.cz

www.eeagrants.cz

www.kreativnievropa.cz

Hodnoticí metody a kritéria

Ověření probíhá formou písemného testu ze znalostí odborné terminologie a zpracováním jednoduché grantové žádosti hypotetického či reálného projektu, prezentovaného v rámci předmětu Fundraising 1.

Výsledné hodnocení:

Písemný test: 50 %

Zpracování grantové žádosti: 50 %

Poznámka

Nejsou.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů