Didaktika/Vyučovatelská praxe hudební režie 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
171DPRE1 | zápočet | 1 | 6 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 6 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 16 až 21 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra zvukové tvorby a hudební režie
Obsah
Cíl výuky:
Získání teoretických znalostí i praktických návodů při výuce zvukové tvorby se zaměřením na hudební režii. Získání přehledu o hudební pedagogice, didaktice hudební režie a vhodných metodách při pedagogické praxi.
Tematické okruhy:
Didaktika hudební režie – formy, postupy a cíle vyučování
Pedagogická psychologie – strategie a styl výuky, motivace žáka
Obsah a rozsah vzdělávání – proces a výsledky učení
Metody – postupy při výuce hudební režie – systematičnost, postupnost, názornost
Spojení teorie a praxe
Interakce žáka a pedagoga
Inovativní metody
Učební pomůcky – využití
Výsledky učení
Student se seznámí se základními didaktickými postupy při výuce teorie a praxe hudební režie. Dovede teoreticky popsat vybrané vyučovací metody, didaktiku pro následující pedagogickou praxi.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
Článek z časopisu:
HOLUBEC, Pavel. Sluchová analýza jako součást výuky harmonie a intonace. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.7, s. 4-11. ISSN 1805-4056.
HONS, Miloš. Z historie českých koncepcí poslechu hudby. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2012, č.3, s. 48-55. ISSN 1805-4056.
KLJUNIČ, Bojana: Postupnost studijních programů hudebního vzdělávání a příprava budoucích učitelů hudby. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.5, s. 30-36. ISSN 1805-4056.
Doporučená literatura:
Knihy
BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2003, 219 s. ISBN 80-731-5039-5. MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7
MUŽÍK, Jaroslav. Andragogická didaktika. Praha: CODEX Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice. 1. vyd. Praha: Grada, 2012.
Web
Aura musica, archiv. Dostupné z:https://issuu.com/ujep/stacks/476e3f7a9687443ab2b9d9ddf187696d
Hodnoticí metody a kritéria
Student získá zápočet na základě vypracování seminární práce a její prezentace na semináři.
Účast je povinná minimálně z 60 %.
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 16:35–18:05 | Sylva STEJSKALOVÁ | Učebna KZT Lichenštejnský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Zvuková tvorba a hudební režie - Zvuková tvorba (Mg) od 2022/23 (Volitelné předměty)
- Zvuková tvorba a hudební režie - Zvuková tvorba (Bc) od 2022/23 (Volitelné předměty)
- Zvuková tvorba a hudební režie - Hudební režie (Bc) od 2022/23 (Volitelné předměty)
- Zvuková tvorba a hudební režie - Hudební režie (Mg) od 2022/23 (Volitelné předměty)