Hra na nástroj MG 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
174NJZM2 | zkouška | 1 | 1 hodiny výuky týdně (45 minut), 15 až 20 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra jazzové hudby
Obsah
Předmět Hra na nástroj 2 slouží ke zdokonalení studenta ve hře na svůj nástroj. Kromě čistě technických aspektů hry jde o schopnost improvizace v doprovodné a sólové hře, rytmické a stylové cítění v různých jazzových subžánrech a budování standardního jazzového repertoáru.
Student se tak zdokonaluje ve všech aspektech hry na svůj nástroj, aby co nejlépe vyhověl požadavkům kladeným na univerzálního instrumentalistu, schopného obstát v ansámblu jakéhokoli stylového zaměření a obsazení v rámci jazzu a příbuzných žánrů, a naplnit tak svou specifickou roli v konkrétním hudebním kontextu.
Tematické okruhy:
- VÝVOJ HRY NA KONKRÉTNÍ NÁSTROJ – studium hry významných průkopníků období swingu a bebopu, pochopení a osvojení charakteristických rysů jejich hry.
- PRÁCE NA ZDOKONALENÍ RYTMICKÉHO CÍTĚNÍ – swing / rock / latin, práce s metronomem. Hra v různých tempech.
- TŘÍBENÍ IMPROVIZAČNÍHO JAZYKA – zdokonalování melodického cítění a schopnosti vystavět své sólo. Schopnost vystavět efektivní, stylový, citlivý a vkusný doprovod.
- TRANSKRIPCE VÝZNAMNÝCH INSTRUMENTALISTŮ – detailní napodobení melodického a rytmického cítění vybraných hráčů prostřednictvím transkripcí jejich hry.
- PRÁCE NA JAZZOVÉM REPERTOÁRU – znalost základního standardního repertoáru patří k základní výbavě jazzového hudebníka. Podle individuálního zaměření studenta jej lze obohatit i o repertoár význačných autorů moderního jazzu i příbuzných žánrů.
Výsledky učení
- student se orientuje v charakteristických rysech hry významných průkopníků jazzové hudby
- student zdokonalil své rytmické cítění a dovednost improvizace
- student dokáže transkribovat hru vybraných jazzových hudebníků
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem
Předpoklady a další požadavky
Prerekvizity: Hra na nástroj 1, Ansámblová hra 1, Rytmický ansámbl 1, Improvizace jazzových nástrojů 1, Jazzová teorie 1, Sluchový trénink 1
Korekvizity: Ansámblová hra 2, Rytmický ansámbl 2, Improvizace jazzových nástrojů 2, Jazzová teorie 2, Sluchový trénink 2
Literatura
Doporučená literatura:
COKER, Jerry – CASALE, Jimmy – CAMPBELL, Gary – GREENE, Jerry. Patterns for Jazz. Miami, FL: Studio P/R, 1970.
COKER, Jerry. Rhythmic Studies Of Today's Music. Miami, FL: Studio 224, 1987.
MIRIGIAN, David. Pentatonic Patterns. Hayward, CA: Fivenote Music Publishing, 1991.
NELSON, Oliver. Patterns for Improvisation. New Albany: Jamey Aebersold, 1990.
PARKER, Charlie. Omnibook. New York: Atlantic Music Corp., 1978.
Hodnoticí metody a kritéria
Zkouška probíhá formou přehrávky před komisí katedry. Student zahraje dvě kontrastní skladby dle vlastního výběru s doprovodem. Hodnotí se úroveň nastudování repertoáru, jeho nazkoušení s doprovodnou skupinou a dále celkové vyznění vystoupení, tj. kvalita interpretace a improvizace studenta a souhry skupiny pod jeho vedením.
Další požadavky: docházka minimálně 70%
Poznámka
NEJSOU
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje