Scénografie 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203SCH2 zkouška 4 6 hodiny výuky týdně (45 minut), 37 až 57 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Ateliérová výuka v rozsahu 8 hod. týdně probíhá souběžně s předmětem Kostýmní tvorba.

Na základě práce s dramatickým textem se studenti/tky dále seznamují s interpretačními a asociativními technikami. Student/ka se zabývá řešením vybrané dramatické předlohy, její četbou, analýzou, interpretací na základě nabytých zkušeností z předchozího semestru. Zvládnuté postupy následně aplikuje pro vlastní tvorbu. Studenti/ky se učí vyjadřovat pomocí výtvarných technik/návrhů. Studenti/ky postupně sbližují s rozdílnou definicí pojmu výtvarné dílo / výtvarný návrh. rozdílu mezi. V průběhu semestru postupně vzniká projekt, který již má základní parametry režijně scénografické koncepce, ta je ve formě návrhů a ústní explikace konzultována pedagogy.

Výsledky učení

Student/ka postupně vědomě rozvíjí vlastní analytické a kreativní postupy, koncepční myšlení, schopnost interpretovat, a vytváří scénografický návrh k zadanému tématu.

Student/ka rozumí základním specifikům práce s dramatickým textem.

Studenti/tky rozumí časové a prostorové dimenzi dramatického díla jako základního parametru scénografie.

Naučí se výsledky svého tvůrčího procesu vyjadřovat výtvarnými návrhy a začínají rozumět materiálovým řešením. Rozumí rozdílu mezi výtvarným dílem a scénografickým návrhem.

Předpoklady a další požadavky

Literatura

J. Pokorný: Složky divadelní

Studie J. Frejky, E. F. Buriana, J. Honzla

P. Portner: Experimentální divadlo

V. Hofman: 30 let práce v divadle pro české jeviště

F. Groh: Řecké divadlo

Vitruvius: Antické divadlo

O. Zich: Estetika dramatického umění

J. Honzl: Sláva a bída divadel

V. Jindra: Scénografické principy

Časopisy - Interscéna, Scénografie (DÚ), Acta scaenografie 1937-1950

V. Ptáčková: Česká scénografie 20. st.

D. Bablet: Scénícká revoluce 20. st.

K. Braun: Divadelní prostor

J. Svoboda: Magie divadelního prostoru

P. Brook: Prázdný prostor

P. Brook: Pohyblivý bod

Dílo E. F. Buriana, A. Radoka, M. Duchampa, V. Beyuse, T. Kantora

Bread and Puppet Theatre

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou udělovány:

Za ústní obhajobu a písemnou reflexi (1 normostrana autorského textu studenta/tky) výsledků práce na semestrálních úkolech.

Řešení akademického úkolu formálně obsahuje model v měřítku (1:25), sběr inspiračního materiálu/moodboard, barevné návrhy řešení jednotlivých prostředí, situací, případně scén v měřítku DIN A 3 a v odpovídajícím, předem domluveném počtu kusů, jednoduchou technickou dokumentaci (půdorysy, bokorysy v měřítku 1:25), možné je použít fotodokumentaci a 3D vizualizaci k jednotlivým situacím/scénám a inspirační volnou tvorbu (8 ks – DIN A 1), případně další důležité doprovodné podklady, potřebné k ústní obhajobě.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů