Hlasová výchova s metodikou 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205HLMP3 | zkouška | 2 | 1 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Předmět umožňuje používat hlasotvornou vybavenost v souvislosti s uměleckým záměrem. Rozvíjí a uplatňuje schopnost metodického myšlení v daném oboru.
Témata:
- koordinování a propojování jednotlivých složek v praxi (dech, hlas, artikulace, ortoepie, dynamika řeči, modulace, mluvní výraz, schopnost analýzy),
- individuální metodické aplikace v rámci zadaných úkolů,
- analýza projevu hlasových profesionálů s vyvozováním psychosomatických souvislostí a z toho plynoucích metodických podnětů,
- práce s texty, písněmi,
- horizontální propojení s dalšími předměty.
Výsledky učení
- Student analyzuje projev hlasových profesionálů, vyvozuje psychosomatické souvislostí a z toho plynoucích metodických podnětů.
- Studenti provádí vzájemnou analýzu a následně aplikují vlastní metodické postupy.
- Student s oporou o zkušenosti a dovednosti z kurzu vytvoří edukační projekt hlasové výchovy, realizuje ho; na základě odborné reflexe zvažuje varianty a proměny.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Úspěšná klasifikace předmětu 205HLMP3 je podmínkou pro následnou klasifikaci předmětu 205HVVP
Literatura
Povinná literatura:
- ŠTEMBERGOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ, Šárka. Mluvní výchova dětí. V tomto souboru vydání první. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2016. 189 stran. ISBN 978-80-7068-305-7
Doporučená literatura:
- GROTOWSKI, Jerzy. Jerzy Grotowski a Teatr laboratorium - texty. Třetí část. Praha: Pražské kulturní středisko a Městská knihovna v Praze, 1990. s. 126-252. ISBN 80-85040-07-8
- MASTERS, Robert. - HOUSTON, Jean. Naslouchej svému tělu : psychofyzická cesta ke zdraví a vědomí sebe sama. Praha : Pragma, 1994. ISBN 8085213435
- MAREK, Vlastimil. Tajné dějiny hudby : zvuk a ticho jako stav vědomí. Praha: Eminent, 2000. 214 s. ISBN 80-7281-037-5
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti, zpracování zadaných úkolů během výuky, písemného vypracování lekce na dané téma, docházky (min. 80 %) a zkoušky – realizace vlastního projektu se skupinou.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 10:45–12:15 | Pavla SOVOVÁ | Unitaria | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dramatická výchova bakalářské prezenční (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)