Klinická stáž
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205KSTZ | zápočet | 3 | 30 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 20 hodin (60 minut) praxe nebo samostatné práce ve škole za semestr, 33 až 48 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Cílem předmětu je v konkrétním prostoru profesionální divadelní instituce aktivně sledovat její činnost směřovanou dětem a mládeži v oblasti edukace k umění. Studenti jsou po dobu týdenní klinické stáže součástí každodenního života instituce (stínování, asistence, spolupráce). Součástí pobytu je poznávání forem spolupráce klinického pracoviště s institucemi v místě (školy, volnočasová centra, a další instituce). Důležitou rolí studentů je pozice zúčastněného klienta, který přináší variantní pohledy na aktuální otázky, jež pracoviště řeší. Studenti se spolupodílejí na řešení konkrétních úkolů pracoviště. Svou aktivní účastí budou porovnávat teoretické poznatky s realitou provozu kulturní instituce. Poznatky, zjištění i zkušenosti z klinického pracoviště se mohou student využít jako materiál pro své diplomové práce.
Tematické okruhy:
- Provoz profesionální divadelní instituce (lidé, procesy a funkce).
- Modely práce s dětským a mladým publikem.
- Edukativní funkce a prostředky profesionálního divadla.
- Spolupráce s městem a s dalšími institucemi.
- Repertoárové divadlo se zaměřením na děti a mládež.
Výsledky učení
Cílem předmětu je v konkrétním prostoru profesionální divadelní instituce aktivně sledovat její činnost směřovanou dětem a mládeži v oblasti edukace k umění. Studenti jsou po dobu týdenní klinické stáže součástí každodenního života instituce (stínování, asistence, spolupráce). Součástí pobytu je poznávání forem spolupráce klinického pracoviště s institucemi v místě (školy, volnočasová centra, a další instituce). Důležitou rolí studentů je pozice zúčastněného klienta, který přináší variantní pohledy na aktuální otázky, jež pracoviště řeší. Studenti se spolupodílejí na řešení konkrétních úkolů pracoviště. Svou aktivní účastí budou porovnávat teoretické poznatky s realitou provozu kulturní instituce. Poznatky, zjištění i zkušenosti z klinického pracoviště se mohou student využít jako materiál pro své diplomové práce.
Tematické okruhy:
- Provoz profesionální divadelní instituce (lidé, procesy a funkce).
- Modely práce s dětským a mladým publikem.
- Edukativní funkce a prostředky profesionálního divadla.
- Spolupráce s městem a s dalšími institucemi.
- Repertoárové divadlo se zaměřením na děti a mládež.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Povinná literatura:
- DVOŘÁK, Jan. Malý slovník managementu divadla: příručka pro organizátory, producenty, manažery, produkční, studenty a adepty studia divadla, kultury a umění. Vyd. 1. Praha: Pražská scéna, 2005. 311 s. ISBN 80-86102-49-1.
Doporučená literatura:
- MÜLLEROVÁ, Magdalena, ed. Dobrovolníci pro kulturu: dobrovolnická činnost v kulturních organizacích. 1. vyd. Praha: Česká kancelář programu Culture nákladem Institutu umění - Divadelního ústavu, 2011. 128 s. ISBN 978-80-7008-268-3.
- Cesty ke spolupráci divadel a škol v českém a německém kontextu. Sborník příspěvků, které zazněly na sympoziu o divadelním lektorství. [online] Ateliér pro děti a mládež při Národním divadle Moravskoslezském ve spolupráci s Národním divadlem Moravskoslezským: Ostrava 2014. Dostupný z https://issuu.com/ndmostrava/docs/sbornik_sympozium_2014
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na programu (minimálně 90% účasti), splnění předem stanovených zadání ke konkrétnímu ročníku klinické stáže, samostatná práce – písemná strukturovaná reflexe v rozsahu 2000–2300 slov.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dramatická výchova dvouleté prezenční magisterské (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)