Doktorský seminář 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
282DRE3 | zkouška | 10 | česky | akademický rok |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra autorské tvorby a pedagogiky
Obsah
Předpokladem předmětu je především práce na disertaci, tedy disertační výzkum. Semináře jsou platformou pro prezentaci a konzultace dílčích prací na připravovaných disertačních projektech. Každý seminář je věnován dvěma až třem připravovaným projektům. Úvodem je vždy přečtena část práce, kterou student potřebuje ověřit v širším společenství, následuje rozprava, jíž se účastní pedagogové i ostatní doktorandi. V průběhu studia se čtené kapitoly upřesňují a přibližují výsledné podobě disertační práce. V návaznosti na konkrétní témata jsou na seminář přizváváni jako konzultanti externí spolupracovníci, členové oborové rady a školitelé. V závislosti na harmonogramu předmětu v daném akademickém roce na doktorský seminář mohou být dále přizváni hostující experti s příspěvky, které odpovídají aktuálně řešeným výzkumným problémům studijního programu a širšímu okruhu témat studijního programu. Seminář probíhá zpravidla hybridní formou.
Ve třetím ročníku student má ujasněnou strukturu práce i metodologii výzkumu a prezentuje pokročile rozpracované dílčí části disertační práce, přičemž musí být jasné, že prezentovaná část je pouhým výběrem široce rozpracovaných kapitol. Student musí být schopen sdílet výzkumná data, o která opírá svůj výzkum.
Účast na doktorském semináři se předpokládá i po uplynutí standardní doby studia, pokud student pracuje na disertační práci.
Výsledky učení
Student dokáže prezentovat výsledky výzkumu a proces práce na disertaci před fórem studentů doktorského programu, pedagogů a přizvaných expertů, formulovat výzkumnou otázku/problém i metodologii řešení výzkumu, pojmenovávat problémy, které řeší v rámcovém kontextu celku disertační práce. Dokáže diskutovat o probíraných tématech, reflektovat práci ostatních studentů, přijímat připomínky ostatních, věcně na ně reagovat a případně je zapracovávat do dalšího postupu řešení. Ve třetím ročníku dokáže přesvědčivě zdůvodnit a obhájit podrobně rozpracovanou strukturu disertační práce a prezentovat pokročile rozpracované dílčí kapitoly.
Předpoklady a další požadavky
Disertační výzkum, Publikační výstup
Literatura
Zejména podle individuálního tématu disertační práce.
Obecná literatura:
BAILEY, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students. Routledge, 2018.
BEČKA, J. V. Česká stylistika. Praha: Academia, 1992. 468 s. ISBN 80-200-0020-8.
BORKDORFF, Henk. The Conflict of the Faculties, Perspectives on Artistic Research and Academia. Leiden University Press, 2012.
ČECHOVÁ, M.; KRČMOVÁ, M.; MINÁŘOVÁ, E. Současná stylistika. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2008.
382 s. ISBN 978-80-7106-961-4.
ČMEJRKOVÁ, S.; DANEŠ, F.; SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. 256 s. ISBN 80-85927-69-1.
ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Přel. I. SEIDL. Olomouc: Votobia, 1997. 280 s. Přel. z: Come si la fa una tesi di laurea. ISBN 80-7198-173-7
HORNOVÁ, Lucie. Praktický výzkum. Brno: JAMU, 2023. 193 s. ISBN 978-80-7460-218-4
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. 212 s. ISBN 978-80-86429-40-7.
TURABIAN, Kate L. A Manual for writers of research papers, theses, and dissertations. University of Chicago Press, 2017.
WALLWORK, Adrian; Southern, Anna. 100 tips to avoid mistakes in academic writing. Springer, 2020.
Tutoriály Research Catalogue:
https://guide.researchcatalogue.net/
https://www.researchcatalogue.net/view/273532/1685164
Zejména doporučuji tento video seminář, ve kterém se řeší základy práce: https://www.researchcatalogue.net/view/1380657/2210433 (vytváření expozic začíná kolem času 16:00).
Různé návody má na svém profilu Casper Schipper, což je jeden z řešitelů Research Catalogu. https://www.researchcatalogue.net/profile/?person=158034
Hodnoticí metody a kritéria
Povinná 70% účast. V prezenční formě alespoň 50% fyzická, 20% synchronním vzdáleným přístupem. V kombinované formě alespoň 20% fyzická účast, zbytek synchronním vzdáleným přístupem, v odůvodněných přístupech asynchronním studiem záznamu a následnou reflexí. Aktivní účast v diskusích, zpracování zadaných seminárních prací a jejich přednesení v semináři. Prezentace výzkumných otázek/problémů, metodologie, dílčích výsledků disertačního výzkumu a následná obhajoba zvoleného postupu na semináři v rozsahu odpovídajícím ročníku studia. Student je povinen prezentovat přinejmenším 4x během standardní doby studia, jednou v každém akademickém roce. Harmonogram prezentací během akademického roku stanovuje předseda OR. Kromě připravené prezentace využívají studenti setkání k operativním konzultacím aktuálních výzkumných úkolů.
Rozvrh na akademický rok 2024/25:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Drama, psychosomatika a autorství v pedagogice a sociální praxi - na dostudování KVD (Povinné předměty hlavní)