Odborná praxe 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
300OP2 zápočet 4 50 hodin (60 minut) praxe nebo samostatné práce ve škole za semestr, 50 až 70 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Předmět Odborná praxe II je součástí umělecko-pedagogické přípravy. Během své praxe ve 4. semestru projdou studenti výukou dle svého výběru na 2. stupni základních škol či na středních školách postupně od náslechu v hodinách, zapojení do výuky k samostatnému vedení vyučovací jednotky. Součástí řízené a reflektované praxe bude praxe propedeutická (pedagogická) i oborově didaktická.

Seznámí se se specifiky daného typu školy, chodem a provozem školy. Absolvují náslechy v hodinách vedených kvalifikovaným pedagogem, postupně jsou do vyučovacího procesu aktivně zapojováni – asistencí v hodinách, v první fázi pomocí při organizaci výuky.

Náslechy hodinách jsou analyzovány společně s pedagogem a následně v odborných dílnách. Studenti poté připraví vlastní vyučovací jednotku, kterou realizují na vybraném stupni vzdělávání.

Praxe studentek a studentů bude realizována ve spolupráci se smluvními partnery: Gymnáziem a Hudební školou hlavního města Prahy a Asociací pro filmovou a audiovizuální výchovu. Po schválení vedoucím oborových praxí je možné i pedagogické angažmá mimo smluvně zajištěná pracoviště.

Výsledky učení

Po absolvování předmětu budou studentky a studenti:

● připraveni pro samostatný kvalifikovaný pedagogický výkon v oboru filmové a audiovizuální výchovy

● využívat znalosti a dovednosti získané z předchozího studia pedagogiky, psychologie a didaktiky odborných předmětů

● schopni formulovat výchovné a výukové cíle

● schopni zpracovat kvalitní přípravu na hodinu

● vést třídu či jiný kolektiv k naplnění výukových cílů

● připraveni na samostatnou pedagogickou práci v oboru

● způsobilí k přípravě lektorského úvodu či přednášky

● připraveni vytvořit dramaturgii workshopu, komponovaného programu, pásma

● identifikovat, nastavovat a využívat mezioborové přesahy a koordinovat projektové vyučování

● vytvářet, realizovat a reflektovat časově tematický plán výuky

● přehledně formulují oborová východiska s cílem vysvětlovat rodičům pojetí výuky předmětu F/AV.

Během absolvování předmětu

● získají nácvik získaných znalostí a dovedností,

● ověřují zkušenosti s vedením výuky,

● používají postupy sebehodnocení a sebereflexe.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

Zdeněk Kalhous – Otto Obst. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.

Jarmila Skalková. Obecná didaktika. Praha: ISV nakladatelství, 1999.

Jarmila Skalková. Obecná didaktika 2. Praha: Grada Publishing 2007.

Lenka Kružíková. (ed.) Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání (e book). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020.

Robert Čapek. Moderní didaktika. Lexikon výukových a hodnotících metod. Praha: Grada, 2015.

Robert Čapek. Uč jako umělec. Praha: Jan Melvil Publishing, 2020.

Hodnoticí metody a kritéria

Student vykoná praxi, vypracuje záznam z náslechu, přípravy a reflexe vykonané praxe a odevzdá ho k hodnocení.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů