Realizační dílna 1. ročníku 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
302RDP1 zápočet 2 3 hodiny DÍLEN týdně (45 minut), 23 až 33 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Saša GEDEON, Tomáš JANÁČEK

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra režie

Obsah

Úkolem předmětu je seznámit studenty se základy filmové režie a dramaturgie vést je v realizaci jejich

praktického mezioborového cvičení 1. ročníku. Výuka se skládá z následujících forem: lektorská činnost,

řízený dialog, diskuse, analýza krátkých filmů a příprava oborového cvičení skrz konzultaci námětu,

dramaturgickou analýzu scénáře a storyboardu a rozpravu nad pojetím z hlediska filmové řeči a stylu.

Součástí jsou konzultace se studenty a pedagogy ostatních kateder AMU, participujících na výrobě cvičení.

Témata:

● seznámení se s fungováním dílny, školy a s tzv. Bílou knihou

● analýza námětu pro hranou etudu

● průběžné konzultace nad scénářem hrané etudy

● základy filmové řeči na základě knihy Valušiak J.: Základy střihové skladby

● skladebné natáčení, předsnímací jednoty

● seznámení se s workflow od příprav natáčení až po postprodukci

● průběžná konzultace s ostatními katedrami FAMU a fakultami AMU

Praktické úkoly:

● připravit převzatý scénář pro hranou etudu nebo napsat vlastní

● vypracovat formální koncept pro hranou etudu z hlediska stylu a filmové řeči

● navrhnout první variantu obsazení a lokace

● sestavit filmový štáb ze studentů ostatních kateder

Ve všech fázích je student nabádán k samostatnému uvažování a tvoření. Funkce pedagoga je především

konzultační. Celý proces reflektuje, ale neřídí ho a neovlivňuje. Jde především o proces, který má pomoci studentům

najít vlastní témata, umět je artikulovat a prozkoumat jejich filmový potenciál.

Princip dílen:

Kompletní výuku Realizačních dílen 1. ročníku zajišťují pro každý ročník na rok někteří z pedagogů z výše

uvedeného výčtu. Po roce se vedení dílny mění. Návaznost a koncepci dílny zajišťuje garant předmětu.

Výsledky učení

● Student si osvojí základy dramatických principů pro vytvoření krátkého dramatického tvaru (max 10 min)

● Student rozumí pojmu téma a umí o něm přemýšlet v souvislosti s vlastní látkou

● Student se orientuje v postupu vyhotovení audiovizuálního díla od příprav až po postprodukci

● Student už ve fázi příprav aktivně přizve ke spolupráci ostatní tvůrčí složky a dokáže s nimi vést tvůrčí dialog

o budoucím díle

● Student dokáže nastínit formální koncept připravovaného díla

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

VALUŠIAK, J. Základy střihové skladby, Praha, Akademie múzických umění, 2012, ISBN 978-80-7331-230-

5

JECH Pavel / Angiolillo Mary: The Seven Minute Screenplay, AMU, Praha 2017

RABIGER Michael: Directing, Focal Press (různá vydání)

Hodnoticí metody a kritéria

Od studentů se očekává 100% účast, splněný všech dílčích úkolu a ústní obhajoba svých námětů a uměleckých záměrů.

Poznámka

-

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 239
Seminární místnost KR 239

(Lažanský palác)
JANÁČEK T.
GEDEON S.

12:20–13:55
(paralelka 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 12:20–13:55 Tomáš JANÁČEK
Saša GEDEON
Seminární místnost KR 239
Lažanský palác
paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů