Realizační dílna 1. ročníku 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
302RDP1 | zápočet | 2 | 3 hodiny DÍLEN týdně (45 minut), 23 až 33 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra režie
Obsah
Úkolem předmětu je seznámit studenty se základy filmové režie a dramaturgie vést je v realizaci jejich
praktického mezioborového cvičení 1. ročníku. Výuka se skládá z následujících forem: lektorská činnost,
řízený dialog, diskuse, analýza krátkých filmů a příprava oborového cvičení skrz konzultaci námětu,
dramaturgickou analýzu scénáře a storyboardu a rozpravu nad pojetím z hlediska filmové řeči a stylu.
Součástí jsou konzultace se studenty a pedagogy ostatních kateder AMU, participujících na výrobě cvičení.
Témata:
● seznámení se s fungováním dílny, školy a s tzv. Bílou knihou
● analýza námětu pro hranou etudu
● průběžné konzultace nad scénářem hrané etudy
● základy filmové řeči na základě knihy Valušiak J.: Základy střihové skladby
● skladebné natáčení, předsnímací jednoty
● seznámení se s workflow od příprav natáčení až po postprodukci
● průběžná konzultace s ostatními katedrami FAMU a fakultami AMU
Praktické úkoly:
● připravit převzatý scénář pro hranou etudu nebo napsat vlastní
● vypracovat formální koncept pro hranou etudu z hlediska stylu a filmové řeči
● navrhnout první variantu obsazení a lokace
● sestavit filmový štáb ze studentů ostatních kateder
Ve všech fázích je student nabádán k samostatnému uvažování a tvoření. Funkce pedagoga je především
konzultační. Celý proces reflektuje, ale neřídí ho a neovlivňuje. Jde především o proces, který má pomoci studentům
najít vlastní témata, umět je artikulovat a prozkoumat jejich filmový potenciál.
Princip dílen:
Kompletní výuku Realizačních dílen 1. ročníku zajišťují pro každý ročník na rok někteří z pedagogů z výše
uvedeného výčtu. Po roce se vedení dílny mění. Návaznost a koncepci dílny zajišťuje garant předmětu.
Výsledky učení
● Student si osvojí základy dramatických principů pro vytvoření krátkého dramatického tvaru (max 10 min)
● Student rozumí pojmu téma a umí o něm přemýšlet v souvislosti s vlastní látkou
● Student se orientuje v postupu vyhotovení audiovizuálního díla od příprav až po postprodukci
● Student už ve fázi příprav aktivně přizve ke spolupráci ostatní tvůrčí složky a dokáže s nimi vést tvůrčí dialog
o budoucím díle
● Student dokáže nastínit formální koncept připravovaného díla
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
VALUŠIAK, J. Základy střihové skladby, Praha, Akademie múzických umění, 2012, ISBN 978-80-7331-230-
5
JECH Pavel / Angiolillo Mary: The Seven Minute Screenplay, AMU, Praha 2017
RABIGER Michael: Directing, Focal Press (různá vydání)
Hodnoticí metody a kritéria
Od studentů se očekává 100% účast, splněný všech dílčích úkolu a ústní obhajoba svých námětů a uměleckých záměrů.
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 12:20–13:55 | Tomáš JANÁČEK Saša GEDEON |
Seminární místnost KR 239 Lažanský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Režie - bakalář_2021 (Povinné předměty)