Sound Design Techniques
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308MSDT | zápočet | 2 | 14 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava | anglicky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra zvukové tvorby
Obsah
• Výuka ve filmové škole se na konvenční zvukové designové prvky a jejich tvorbu příliš nezaměřuje. I když by jejich využití ve většině filmů produkovaných ve škole bylo minimální, získání znalostí o jejich tvorbě by pro začínajícího zvukového designéra mohlo být užitečné a hlavně zábavné.
• Dotkneme se zvuku pro hry, protože je úzce spjat s tímto odvětvím zvukového designu, a použijeme jednu slavnou herní kinematografii jako rámovací zařízení, které pomalu vkládá námi vytvořené prostředky a provádí částečné nebo úplné přepracování.
• Probereme vrstvení zvuku a manipulaci na jedné straně a potenciální využití a vliv na diváka/posluchače na straně druhé.
• Tento modul se bude skládat ze 4 kapitol/sekcí rozdělených podle různých typů nástrojů, jako je granulární zpracování nebo tvorba whoosh. Tato témata budou nejprve ukázána na audiovizuálním příkladu, po kterém bude následovat diskuse a experimentování. Budeme používat domácí terénní nahrávky, úryvky, které jsme si sami nahráli, generovat zvuky od začátku a znovu používat zvuky z bank:
o Whoosh, rise, and Impact – základ moderního zvukového designu
Proč se používají a jak je vyrobit vrstvením, tvarováním nebo syntézou.
o Zvuk ohybu se standardními nástroji
Jak dosáhnout specifických sci-fi, hororových nebo fantasy prvků pomocí vrstvení a použití standardních efektů, jako je filtr, reverb, zkreslení…
Možné metody a přístupy pro syntézu skutečných nebo nereálných zvuků.
o Granulované a spektrální zpracování
Použití granulárního zpracování nebo syntézy k získání jinak nedosažitelných zvuků nebo resyntézy zvuků do vhodnějších verzí sebe sama.
Použití spektrálního zpracování k odečtení a přidání jinak nepřístupných částí daného zvuku nebo vytvoření zcela nových ve spektrální doméně.
o Randomizace a hlas
Vysvětlení potřeby randomizace v kontextu her i filmů.
Použití Krotos
Zvukové částice
Hlasová manipulace – design zvuku tvorů
• Každý účastník bude muset prezentovat jeden úryvek zvukového designu svého výtvoru.
Výsledky učení
• Dotkneme se různých technik zvukového designu a podělíme se o experimenty a tipy, které jsme cestou našli.
Předpoklady a další požadavky
• Studenti musí být zběhlí ve výběru D.A.W., schopní vytvořit úryvek zvukového designu.
Literatura
není určena
Hodnoticí metody a kritéria
• Účast a prezentace krátkého úryvku zvukového designu.
Poznámka
pouze pro KZT FAMU a APP FI - uzávěrka 9.4.; v případě volné kapacity po tomto datu bude přihlašování zpřístupněno dalším zájemcům
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
– | Vojtěch ZAVADIL | 25.4.2025 10-15.00, 16.5. 10-15.00, Studio Mr. Wombat, Branická 107, Praha 4 | paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (Volitelné předměty)