Animace a grafika v počítačových hrách 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
312AGPH2 | zápočet | 2 | 26 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 10 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 23 až 33 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra herního designu
Obsah
Plán předmětu:
- Artdirection (2 hod.) O praktickém přístupu k výběru výtvarného stylu příklady a jejich rozebrání. Doporučení, jak si to ulehčit postupy pro klauzuru.
- Modelování intro (blender) (2 hod.) Seznámení s rozhraním Blenderu a základníma modelovacími nástroji. Základní 3D názvosloví a cvičení na vyzkoušení základních postupů.
3. 3D modelování charakter/prop (blender) (2 hod.) Modelování podle reference s důrazem na omptimalizovanou topologii pro hru.
- Rigování 1 (blender) (2 hod.) Příprava kosterního systému a kontrolerů. Cvičení na tvorbu funkční hierarchie kostí s IK kontrolerem.
- Rigování 2 (blender) (2 hod.) Weightpaint a jeho optimální úprava pro herní animaci. Iterace kostry.
- Textury 1 (blender) (2 hod.) UV mapování a příprava modelu na texturování.
- Textury 2 (substance/3Dcoat/Ucupaint) (2 hod.) Handpainted a generované textury při použití na PBR materiály.
- Animace 1 (blender) (2 hod.) Seznámení s 12 principy animace ozkoušení animačních nástrojů v blenderu na základním pohybu kostky.
- Animace 2 (blender) (2 hod.) Příprava zacyklených animačních klipů a organizace klipů v projektu.
- Export/import animovaných assetů (blender/unity) (2 hod.) Příprava assetů, optimalizace, ideální nastavení, naming convention, nastavení importovaných animovaných assetů pro použití ve hře, transitions, vrstvy, state machine.
- Materiály a svícení (unity) Druhy svícení, budování atmosféry scény, příprava materiálu pro ideální vzhled pro světelné podmínky hry, particle systems, animované shadery, lazení finální herní estetiky.
- Trailer / promo materialy (unity a blender) Zachycování videa ze hry, střih, postproces, export.
Výsledky učení
Student získává přehled v oblasti tvorby 3D animovaných herních assetů. Cílem je, aby se student orientoval v technologických postupech při tvorbě 3D prostředí, charakteru a animací a dokázal volit vhodné nástroje pro tvorbu vlastního herní projektu. Student se naučí přípravu grafických assetů do svých projektů, od koncepce přes modelování, rigování, animaci, texturování až po implementaci do herního enginu. Současně slouží hodiny jako protor pro konzultaci vizuální stránky klauzurních projektů. Pokud není uvedeno jinak, vyučuje Lucie Tvarohová.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
Doporučená literatura:
BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her. Praha: NAMU, 2017. ISBN 978-80-7331-421-7.
KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha: NAMU, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
COOPER, Jonathan, Video Game Animation Explained. 2021. ISBN 9780367707651.
THOMAS, Frank. The Illusion of Life. 1995. ISBN 9780786860708.
Hodnoticí metody a kritéria
Docházka minimálně 65 % a odevzdání všech praktických cvičení
Poznámka
Výuka 3h/týd
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 17:20–18:55 | Lucie TVAROHOVÁ | Učebna HD-1 Klimentská ulice |
přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herní design - magistr (Povinně volitelné předměty)