Základy interaktivní zvukové tvorby 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312ZIZT2 zápočet 2 8 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 20 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra herního designu

Obsah

Tématické okruhy:

  1. týden (Historie)

Stručný přehled vývoje herního zvuku – používaných technologií a základních principů

2+3+4. týden (Interaktivní zvuková dramaturgie)

Seznámení se, se základními principy interaktivní dramaturgie, rozdíly oproti filmové tvorbě – koncept zvuku jako interaktivního prvku, adaptivní hudby, nelinearity času. Teoretický rámec bude doplněn praktickými ukázkami na konkrétních hrách.

5+6. týden (Workflow a základy práce s interaktivními zvuky v Unity)

Vysvětlení základního workflow při tvorbě interaktivních projektů – koncepce herního enginu a vysvětlení základních ovládacích prvků nutných pro práci v něm (vysvětlení konceptu prvků jako jsou audio listener, audio source, reverb zones atd.).

  1. týden (FMOD – základy, UI, propojení s Unity)

Seznámení se s middlewarem FMOD, jeho využití spolu s Unity a vysvětlení základních ovládacích prvků a principů.

  1. týden (FMOD – dynamické zvuky a atmosféry)

Základní principy dynamických zvuků – tzv. scatter instrument, multi instrument, principy randomizace.

  1. týden (FMOD – motory a parametry)

Vysvětlení principu tvorby zvuku „motorů“ – jaké využívat zdrojové zvuky a jejich implementace a nastavení skrze parametrů.

  1. týden (FMOD – dynamická hudba + zadání projektu)

Základy tvorby dynamické hudby, její specifika a pravidla (vrstvení, skoky po segmentech apod.)

11+12. týden (FMOD - Unity – práce na projektu)

Samostatná práce s možností konzultace.

  1. týden (Výstupní formáty + vyhodnocení projektu)

Teoretický a praktický přehled (v FMODu) výstupních formátů na základě platforem a jejich specifických požadavků.

  1. týden (Přednáška externisty nebo exkurze)

Výsledky učení

Cílem předmět je naučit studenty základům zvukové dramaturgie pro počítačové hry a principům práce se zvukem v interaktivním prostředí – jak v teoretické rovině, tak na praktických příkladech v middlewaru FMOD a herním enginu Unity. Studenti se také naučí integrovat zvuk do svých herních projektů.

Předpoklady a další požadavky

Absolvování 312ZIZT1 - Základy interaktivní zvukové tvorby 1 nebo základní znalost práce s DAW a zvukové dramaturgie

Literatura

Doporučená literatura:

COLLINS, Karen. Game sound: an introduction to the history, theory, and practice of video game music and sound design. Cambridge, Mass: MIT Press, 2008. ISBN 978-0-262-03378-7.

COLLINS, Karen, Bill KAPRALOS a Holly TESSLER, ed. The Oxford handbook of interactive audio. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 978-0-19-979722-6.

MARKS, Aaron. Aaron Marks’ complete guide to game audio: for composers, sound designers, musicians, and game developers. Third edition. Boca Raton: CRC Press, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 978-1-138-79538-9.

Studijní pomůcky:

● Dokumentace k middlewaru FMOD, dostupná zde: https://www.fmod.com/resources/documentation-api?version=1.10&page=content/generated/common/introduction_web.html

● Aktuální dokumentace k enginu Unity, dostupná zde: https://docs.unity3d.com/Manual/index.html

Hodnoticí metody a kritéria

Vypracování praktických úkolů zaměřených na interaktivní zvukovou tvorbu (70%), účast a aktivita ve výuce (30%)

Poznámka

Výuka 2h/týd

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů