Teaching Skills II. Modern Course Management

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
940TS2 zkouška 6 6 hodiny SEMINÁŘŮ za celý akademický rok (45 minut), 146 až 176 hodin domácí příprava anglicky akademický rok

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Rektorát

Obsah

Série šesti workshopů seznámí Ph.D. studenty s klíčovými aspekty dobře koncipovaného a koordinovaného kurzu, který je inspirovaný postupy vycházejícími z účení zaměřeném na studenta (student-oriented learning), jež převažuje v anglosaském akademickém prostředí. Dobře vedený kurz vytváří infrastrukturu pro úspěšnou výuku a studentskou stejně jako pedagogickou zkušenost. Studenti se budou věnovat šesti zásadním složkám: 1) komunikace, 2) management prostředí „třídy“, 3) filosofie učení, 4) vazba se studenty, 5) adaptivní učení a 6) zpětná vazba. Studenti budou rozvíjet své kompetence v daných oblastech psaním „Učebního deníku“, v němž se budou věnovat osobním řešením k jednotlivým výše zmíneným okruhům. Cílem kurzu je tak vybavit doktorandy praktickými schopnostmi a znalostmi potřebnými pro realizaci kurzu na špičkové úrovni.

Periodicita konání: 1 x 14 dní ve druhé půli semestru - 04.04; 11.04; 18.04; 25.04; 02.05; 09.05

Termín a čas: čtvrtky, 17:30–20:00 (včetně přestávek)

Místo konání: seminární místnost 412, AMU, Dům U Bílého jelena, Tržiště 20, Praha 1 (vstup přes Hartigovský palác z Malostranského náměstí)

Podrobný popis jednotlivých workshopů viz. anglická verze sylabu.

Výsledky učení

Po absolvování kurzu by měl student/studentka být schopný/á v následujících kompetencích:

• Podpůrné komunikační strategie

• Praktický management prostředí učebny

• Pragmatická filosofie učení

• Vytvoření pedagogické vazby se studenty

• Adaptivní učení

• Poskytování konstruktivního feedbacku

Předpoklady a další požadavky

žádné

Literatura

Není.

Hodnoticí metody a kritéria

Kurz se skládá ze šesti workshopů vedených v anglickém jazyce. Každý zahrnuje malý, ale nezbytný vklad pedagoga, který nastíní hlavní témata s maximálním důrazem na jejich praktické uplatnění a dlouhodobý rozvoj studentů/studentek. Páteří jednotlivých setkání je ale učení orientované na studenty (student-oriented learning): diskuse, sebe-reflexe a vzájemná evaluace. Zásadní bude syntéza týdenních témat s kariérním rozvojem studentů v oblasti pedagogického procesu. Studenti si osvojí klíčové strategie úspěšného a efektivního pedagogického vedení, učení a organizace kurzu.

  1. Účast (50%)

Vzhledem k praktickému založení semináře je klíčová aktivní účast studentů. V závěrečném hodnocení tak bude zohledněna hloubka a relevantnost jejich aktivní účasti na semináři, ochota nabídnout hodnotící komentář kolegům/gyním a konstruktivnost takové evaluace.

Docházka: k úspěšnému splnění kurzu je třeba absolvovat minimálně 4 ze 6 seminářů.

  1. Deník pedagoga (50%)

Na konci kurzu studenti odevztají „Deník pedagoga“, který bude obsahovat krátké reflexe, přístupy a strategie za celý semestr. Deník bude ohodnocený v souhladu s tím, jak odráží kvality nastíněné v popisu Učebních cílů (Learning Outcomes).

Odevzdání: 24. května 2024

Forma odevzdání: emailem ve formátu PDF na adresu pedagoga richard_nowell@hotmail.com.

Prodloužení termínu odevzdání: na základě zdravotních, humanitárních a dalších okolností

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů