Základy interaktivní zvukové tvorby 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
312ZIZT2 | Z | 2 | 8PS+20SS | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmět je naučit studenty základům zvukové dramaturgie pro počítačové hry a principům práce se zvukem v interaktivním prostředí – jak v teoretické rovině, tak na praktických příkladech v middlewaru FMOD a herním enginu Unity. Studenti se také naučí integrovat zvuk do svých herních projektů.
Forma studia
Přednášky a semináře
Předpoklady a další požadavky
Absolvování 312ZIZT1 - Základy interaktivní zvukové tvorby 1 nebo základní znalost práce s DAW a zvukové dramaturgie
Obsah kurzu
Plán předmětu:
- týden – Vývoj zvukové tvorby v počítačových hrách
2+3+4. týden – Interaktivní zvuková dramaturgie
- týden – Workflow a základy práce s interaktivními zvuky v Unity – základy
- týden – Unity – pokračování
- týden – FMOD – základy, UI, propojení s Unity
- týden – FMOD – dynamické zvuky a atmosféry
- týden – FMOD – motory a parametry
- týden – FMOD – dynamická hudba + zadání projektu)
11+12. týden – FMOD – Unity – práce na projektu
- týden – Výstupní formáty + vyhodnocení projektu
- týden – Přednáška externisty nebo exkurze
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
●COLLINS, Karen. Game sound: an introduction to the history, theory, and practice of video game music and sound design. Cambridge, Mass: MIT Press, 2008. ISBN 978-0-262-03378-7.
●COLLINS, Karen, Bill KAPRALOS a Holly TESSLER, ed. The Oxford handbook of interactive audio. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 978-0-19-979722-6.
●MARKS, Aaron. Aaron Marks’ complete guide to game audio: for composers, sound designers, musicians, and game developers. Third edition. Boca Raton: CRC Press, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 978-1-138-79538-9.
Studijní pomůcky:
●Dokumentace k middlewaru FMOD, dostupná zde: https://www.fmod.com/resources/documentation-api?version=1.10&page=content/generated/common/introduction_web.html
●Aktuální dokumentace k enginu Unity, dostupná zde: https://docs.unity3d.com/Manual/index.html
Hodnoticí metody a kritéria
Vypracování praktických úkolů zaměřených na interaktivní zvukovou tvorbu (70%), účast a aktivita ve výuce (30%)
Poznámka
Výuka 2h/týd
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herní design - magistr (povinně volitelný předmět)